Side 1 af 1
turbo vectra b
: 21 apr 2003, 12:27
af dga
nu da siden efterhånden kun handler om turbo tuning har jeg lige et spørgsmål : hvad menes der når man snakker om en lavtryks-turbo ?
kan jeg montere nogen form for turbo på min vectra 1,8 16v når komp. er 10,8:1
Re: turbo vectra b
: 21 apr 2003, 15:47
af Cossie
En Lavtryks turbo begynder at lave ladetryk ved ca 1500 omdr/min
og en højstryks turbo begynder ved ca 2500 omdr/min.
Og ja, du kan godt montere Turbo på din Vectra hvis du ellers sænker din
komp. til ca. 9:0 (ladetryk på ca 0.5-0.7)
Re: turbo vectra b
: 22 apr 2003, 17:50
af Saab-Daniel
Hej
En lavtryksturbo behøver nødvendigvis ikke at begynde at lade ved lavere omdrejninger, men det gør de tit!
Det der egentlig menes med en lavtryksturbo er, at den lader med et lavere tryk end en højtryksturbo.
Deraf ordene høj og lav

Monterer man en lavtryksturbo kan man oftest beholde en højere kompression uden at motoren bliver skudt i stykker af trykket
Mvh Daniel.
Re: turbo vectra b
: 23 apr 2003, 09:45
af jespervectrab
Kompressor burde være en del nemmere at montere!!! Har tænkt på præcis det samme og tror sgu at det blir en kompressor. Da den er billigere.
har også hørt at på vectra B 1.8 16V er det ikke nødvendigt at sænke kompressionen.
Se eventuelt i den blå avis efter kompressor...
Re: turbo vectra b
: 23 apr 2003, 17:31
af Havneren
10,8:1... Jeg ville nu nok sænke kompressionen da!!! Ganske få enkelte person biler med orginalt monteret turbo kører helt op til 9,5:1. Men de fleste ligger mellem 8:1 - 9:1. De fleste tunere foretrækker en rellativt lav kompression omkring 8:1.
v/h christian
Re: turbo vectra b
: 26 apr 2003, 22:59
af dga
jeg har også overvejet andre knaster, men har hørt at det ingen effekt skulle have da kanalerne efter sigende skulle være for små er der nogen der har erfaringer med det????????????????????