Side 1 af 1
Tilkøring af turbo?
: 22 mar 2003, 10:47
af Hell
Lasse skriver her på siden at man skal starte ved 0.1 bar når man begynder med at køre den ind. Den mindste actuator jeg kan finde på nettet er 0.41 bar (HKS) hvordan kan jeg få den længere ned i tryk?
Hvis man sætter justerbar tryk regulering på kan man jo kun hæve trykket i forhold til actuatoren, eller hvad?
Re: Tilkøring af turbo?
: 22 mar 2003, 11:14
af Christopher
Hvis stangen på din actuator er justerbar, så kan du bare løsne den en del

Hell Skrev:
> Lasse skriver her på siden at man skal starte ved 0.1 bar når
> man begynder med at køre den ind. Den mindste actuator jeg kan
> finde på nettet er 0.41 bar (HKS) hvordan kan jeg få den
> længere ned i tryk?
> Hvis man sætter justerbar tryk regulering på kan man jo kun
> hæve trykket i forhold til actuatoren, eller hvad?
Re: Tilkøring af turbo?
: 22 mar 2003, 11:16
af Hell
Er det bare ikke en forkert måde at gøre det på?
Skal den så længere ind eller ud af actuatoren?
Re: Tilkøring af turbo?
: 22 mar 2003, 11:25
af Christopher
den skal længere ud, og der ikke noget forkert i det, du skal vel også kun køre med det lave tryk i en kort periode:-)
Re: Tilkøring af turbo?
: 23 mar 2003, 10:30
af Lasse
Grunden til at du skal starte lavt er for at sikre dig at alt virker som det skal. Kan du ikke finde mindre end 0,4 bar så må det jo være den, men skær da stangen over og lav en justerskrue så du kan stille trykket. kortere stang = højere ladetryk
Re: Tilkøring af turbo?
: 23 mar 2003, 22:40
af Hell
Med en justerskrue kan jeg jo kun skrue ladetrykket op af... Dvs fra 0.4 og op efter...
Er der nogle biler der køre med 0.2 bar Std som man måske kan bruge actuatoren fra? Den skal bare passe på en Std Garret T03...
Re: Tilkøring af turbo?
: 23 mar 2003, 22:43
af Christopher
Nope, ved at løsne stangen mere, sænker du ladetrykket:-)
Re: Tilkøring af turbo?
: 24 mar 2003, 08:01
af Hell
Nu var det ik stangen jeg mente men en justereskrue på slangen (Falsk luft til actuatoren)