Side 1 af 1
Flere kræfter i 1.8 16v
: 25 feb 2003, 08:27
af Franke
Jeg ejer en Escort 1.8 16V fra ´92.
Hvad er forskellen på min motor og så den i en XR3i?
Jeg har hørt det er knaster og spjældhus, men er det nok til at give de 25 hk der er i forskel?
mvh Franke
Re: Flere kræfter i 1.8 16v
: 25 feb 2003, 09:08
af dalle
hej Franke!
ja du har hørt rigtigt.. eneste forskel er knaster, spjældhus, styrboks, og vupti du har 130 hk, du kan evt. tage knaster, spjældhus fra en mondoe 2,0 zetec de er identiske med XR3Ièns...
Hilsen Jesper
Re: Flere kræfter i 1.8 16v
: 25 feb 2003, 12:45
af Franke
Ok Tak for det. Forresten, det er altså ikke nødvendigt med hele indsugningsmanifolden, kun spjældhuset?
mvh Franke
Re: Flere kræfter i 1.8 16v
: 25 feb 2003, 15:00
af dalle
nej kun gasspjældet
Re: Flere kræfter i 1.8 16v
: 25 feb 2003, 15:38
af jasper
for satan mads. hvor har du mange indlæg herinde.
Re: Flere kræfter i 1.8 16v
: 26 feb 2003, 20:18
af Triton
Jeg har hørt at styrboks er den samme, men er ikke skikker. Har selv en Ford Escort Sport 1,8 ´94 og der skulle den være det samme eller tager jeg fejl?
Re: Flere kræfter i 1.8 16v
: 27 feb 2003, 09:31
af ksj
jeg har ellers hørt at man får mere ud af også at skifte indsugningsmanifol
den
Re: Flere kræfter i 1.8 16v
: 27 feb 2003, 11:08
af Franke
Hvor stor kompression kører en 1.8 16V egentlig med?
Er det noget man kan smide en turbo på uden at ændre det helt vilde?
hilsen Franke
Re: Flere kræfter i 1.8 16v
: 28 feb 2003, 00:25
af Christopher
komp. 10:1, burde sænkes lidt for at montere turbo, ellers skal du ikke regne med meget ladetryk:-)