Side 1 af 1

Hvorfor sænke kompressionen

: 28 jan 2003, 09:40
af Alan mikkelsen
der en en ting jeg ikke forstår at under told og skat står der i et "eksempel af en volvo" at man skal sænke kompressionen. men er hele pointen i tuning ikke at hæve kompressionen. hjælp mig. (er lidt newbe)

Re: Hvorfor sænke kompressionen

: 28 jan 2003, 09:55
af dga
fordi der eftermonteres turbo....B-]

Re: Hvorfor sænke kompressionen

: 28 jan 2003, 15:52
af Morten Christensen
Eller kompressor ;-)

Re: Hvorfor sænke kompressionen

: 29 jan 2003, 19:03
af Kim Frederiksen
på tryk-biler sænker man sin kompression for at kunne læsse så meget luft/benz blanding ind i cylinderen uden at den aktuelle kompression bliver for høj!

på suge motore hæver man kompressionen for at den blanding der nu kan suges ind i cylinderen skal være så komprimeret som overhovedet muligt inden den tændes, dog uden at detornerer (selvantænde pga varmeudvikling under kompressionen!)

en eller anden ret mig lige hvis jeg har misforstået noget! :-D