Side 1 af 1
Opel stempler?
: 29 okt 2002, 13:57
af daniels
Er der forskel på Opel 2,0 GSI og Calibra Turbo stemplerne?
Hvis der ikke er nogen forskel, hvor stærke er Calibra Turbo stemplerne så i forhold til smedede stempler?
Jeg havde tænkt mig at bruge Calibra Turbo stempler på en bil uden trykladning, men senere vil jeg så bruge trykladning.
/DanielS
Re: Opel stempler?
: 29 okt 2002, 14:31
af Claus A
XE stemplerne giver kompressionen: 10,5:1
LET stemplerne giver kompressionen: 9:1
En XE med LET stempler og uden turbo er en
meget død sild - jeg har prøvet det.
Mvh
Claus A
Re: Opel stempler?
: 30 okt 2002, 00:34
af daniels
Det vil altså sige at Opel 2,0 GSI har XE stempler, og Calibra Turbo har LET stempler, da turboen helst vil have en lavere kompression?
Da jeg oven i købet havde planer om at hæve kompressionen i forvejen (mere moment), så skal jeg nok gå uden om Calibra Turbo stemplerne... Men så kunne jeg evt. bruge dem i forbindelse med turbo/kompressor.
/DanielS
Re: Opel stempler?
: 30 okt 2002, 09:34
af Buus
Jeg synes ikke helt jeg kan finde ud af hvad du vil, lave en sugemotor eller lave en trylladet motor.
Hvis trykladet, så brug stemplerne fra C20LET.
Hvis sugemotor, så brug stemplerne fra en C20XE.
Længere skulle den ikke være - i min verden.:-O
Re: Opel stempler?
: 30 okt 2002, 19:37
af daniels
Takker..
Det var nemlig også min plan.
Det er nemlig først senere at der kommer trykladning.
/DanielS
Re: Opel stempler?
: 31 okt 2002, 02:07
af Kim A
Hvis man senere hen vil have en turbo på kan man så ikke tage de stempler fra en LET og så plane topstykket for at få kompresionen op igen når man nu har sænket den med stemplerne !
Og den dag man så vil lege med turbo så kan man vel smide en tykkere toppakning på for at få den komp. nedaf igen

Har jeg ret eller har jeg ret
