MF2 - fordelingen af benz..
: 05 okt 2002, 17:33
Jeg ved godt at MF2 og SDS boxen virker fint i praksis MEN...
Jeg sad og spekulerede på om en konstruktion, hvor man monterer 1 eller 2 injectordyser i indsugningen, i nogle tilfælde kan give en forskellig mængde benzin til hver cylender. Der kan måske være for skarpe sving for luften EFTER MF2-dyserne.
Jeg forestiller mig en konstruktion, hvor der fx sidder 2 x ”lidt store dyser”. Benzin tågen bliver lige ud for dyserne blandet fint med luften, men skal sno sig lidt forbi et gasspjæld og inde i manifolden skal de med stor fart dreje nede i manifolden til første fx cylender, hvilket de måske ikke når. Da de meget små benzindråberne aligevel vejer mere en luft og på den lange vej finder lidt mere sammen til stører dråber..
Jeg ved ikke hvor meget det betyder. Men i MonoPointInjection systemer er alle rør som regel lige lange, fra dysen og den sidder midten over gasspjældet.
SPØRGSMÅLET er så om det ikke betyder noget, fordi man bare leverer rigeligt med benz, i mange tilfælde (skruer op til den ryger sort). Eller kunne man risikerer at lave en uheldig konstruktion, hvor hver cyl. ikke får lige meget benz. og kan risikerer at brænde en cyl. eller opnå tændingsbanken..?????
HypHest
Jeg sad og spekulerede på om en konstruktion, hvor man monterer 1 eller 2 injectordyser i indsugningen, i nogle tilfælde kan give en forskellig mængde benzin til hver cylender. Der kan måske være for skarpe sving for luften EFTER MF2-dyserne.
Jeg forestiller mig en konstruktion, hvor der fx sidder 2 x ”lidt store dyser”. Benzin tågen bliver lige ud for dyserne blandet fint med luften, men skal sno sig lidt forbi et gasspjæld og inde i manifolden skal de med stor fart dreje nede i manifolden til første fx cylender, hvilket de måske ikke når. Da de meget små benzindråberne aligevel vejer mere en luft og på den lange vej finder lidt mere sammen til stører dråber..
Jeg ved ikke hvor meget det betyder. Men i MonoPointInjection systemer er alle rør som regel lige lange, fra dysen og den sidder midten over gasspjældet.
SPØRGSMÅLET er så om det ikke betyder noget, fordi man bare leverer rigeligt med benz, i mange tilfælde (skruer op til den ryger sort). Eller kunne man risikerer at lave en uheldig konstruktion, hvor hver cyl. ikke får lige meget benz. og kan risikerer at brænde en cyl. eller opnå tændingsbanken..?????
HypHest