Side 1 af 1

opel cih topstykke

: 18 sep 2002, 11:56
af ascona B ( steffen )
håber at der er nogen der kan hjælpe mig.. jeg har en 2,0 E moter med dobbelt weber. jeg vil sætte et 2,2 I topstykke på, er der nogen kompritions forskel...
for den skal helst have den samme eller lidt højer...

det er min plan at den skal have ordnet kanaler og planes og hvor meget må jeg tage...
hva for en knast skal jeg vælge da den skal arbejde mellem 4000 og 6000 omr....

Re: opel cih topstykke

: 18 sep 2002, 12:50
af jens
Den har et større kammer. Plan 1 til 1.5 mm så skulle det passe. 296 knast virker mellem 2500-6500 med lidt ujævn tomgang.

Re: opel cih topstykke

: 18 sep 2002, 12:56
af Madam blå
Kompressionen skulle være den samme for 2,0E og 2,2 E ( 9,4:1).
Du skal dog være opmærksom på indsugningskanalerne på 2,2 toppen
( de sidder højere oppe ). Så vidt vides kan indsugningsmanifoldet til Weber ikke sættes på uden modifikation af styretappene. Det betyder måske også, at du skal have motorhjælm fra en Ascona Diesel ( hvis det er til en ascona ).
Er ikke helt sikker på om de større ventiler i 2,2 toppen kommer i klammeri med stemplerne.
Men prøv evt at kigge på www.opeltuners.com

Re: opel cih topstykke

: 18 sep 2002, 13:20
af ascona B ( steffen )
ok.. manifolderne passer på fra weberne jeg har prøvet det er det samme.. vi regner med at tage 2,2 milimeter.. og lave ud gravning i stemplerne lidt støre.. jeg har fået målt at der er 1,2 milimeter formeget på 2,2 E topstykket,, for hold til 2,0 s topstykket... og der jo osse toppakningen der giver lidt af stand...

det med tom gangen er lige meget.. men hvor meget skal jeg renge med for en knast (296")..

Re: opel cih topstykke

: 19 sep 2002, 12:02
af Stian
Enem i sverige selger dem for ca 2000.-sek