Side 1 af 1
Superchip og Turbo?
: 26 maj 2002, 16:49
af -Buggi-
Hej
Skal jeg fjerne min Superchip, når jeg monterer Turbo??
Og selvfølgelig montere den originale
Jeg tænker, af hensyn til tænding...
Bilen er en BMW 535i E34 fra 90
På forhånd tak
Peter
Re: Superchip og Turbo?
: 26 maj 2002, 19:16
af LasseW
Det er nok lige så godt som uden chip, den får også mere benzin og jeg vil nok foretrække mere benzin da de også køler mere end en mager blanding, men hvis du monterer MAP fueler så ja af med den så du kan få tændingen ned. Så er bezinen ikke et problem.
mvh Lasse
Re: Superchip og Turbo?
: 26 maj 2002, 21:26
af -Buggi-
Ja den side af sagen havde jeg ikke lige tænkt på....
Tak for svaret
Peter
Re: Superchip og Turbo?
: 17 jun 2002, 19:32
af Klaus
af med den superchip.... den gør jo at bilen er lige på nippet til at tændingsbanke... uden turbo....køb en benzintryksregualtor til returslangen...så har du det benzin du får brug for, til ladetryk op til ca. 0.6
Re: Superchip og Turbo?
: 17 jun 2002, 20:16
af -Buggi-
Kan jeg ikke bruge den originale benzintryks regulator???
Re: Superchip og Turbo?
: 03 aug 2002, 14:58
af Musta
Du kan sgu ikke få den gamle bør til at køre hurtigere uden turbo
Re: Superchip og Turbo?
: 09 aug 2002, 18:25
af jesper
hej musta
jeg vil give dig ret i at en bmw 535 i ikke er nogen lyskryds dræber.
da jeg i min helt standard 106 gti tog den for sygt indtil vi på motorvejen nåede 220kmt.
men mht. den sure bimmer har jeg også været den ulykkelige ejer af sådanne en skodbil
nemlig 535i med turbo og det var sgu ikke nogen dans på roser.
Først røg gearkassen, så bagtøjet, derefter topstykket, og sidst men ikke mindst knækket plejstang.
Bilen kørte med 0,5 i tryk. :´-(
E34/M30 motor er dyr at reppe. på da der jo ikke findes vildt mange af dem!!!!
Re: Superchip og Turbo?
: 09 aug 2002, 18:44
af -Buggi-
Hmmmm....Det med om det er en skodbil eller ej, må vi skændes om en dag ved lejlighed

)
Men jeg ville godt høre lidt om dine øvrige erfaringer mht. turbo på en m30 motor...
Havde du selv monteret det?
Hvilken turbo sad der på?
Fik den ekstra benzin, i form af fx en MF2 box?
Var der foretaget andre modifikationer på motor/gearkasse/bagtøj?
var det automat gear eller manuel?
Jeg har lige skiftet både gearkasse og bagtøj...så det er jeg ikke så nervøs for...Måske lidt for gearkassen:-|....bagtøjet er nu med spær...samme som M5...dog en anden udveksling...så det skal sq nok holde

Du har ret i at det er en dyr bil at reppe på.....Men omvendt, så kører man vel heller ikke Limo, hvis ikke man har råd til det
Peter