Side 1 af 1
Gennemgående bolte
: 14 maj 2002, 18:47
af Lerup
Hej,
Er der nogen der kender et sted på nettet, der forklarer om gennemgående topstykke/hovedlejeoverfaldsbolte? Kender en cossie der har fået det lavet - men hvorfor gør man det? Er det så meget bedre end separate topstykke / hovedlejeoverfaldsbolte?
mvh Lars
Re: Gennemgående bolte
: 14 maj 2002, 18:52
af jens
Rover bruger det i deres motorer for gøre den mere stabile men hvordan vil du gøre det i en anden motor uden at have lejeoverfald der passer ud for topboltene ??????
Re: Gennemgående bolte
: 14 maj 2002, 22:43
af LasseW
Når du trækker i en bolt så kommer der en udaf gående kraft pga. gevindets 60° vinkel. Denne kraft vil gære hullet større og med tiden revne blokken, rive bolten op eller rive gevindet i stykker. Ved at sætte gevindet længere nede i blokken undgås dette, eller at lave gennemgående bolte. Den gennemgående bolt vil også holde topstykket ned mod krumtarppen og det er jo imellem disse to at kraften skal tøjles.
Problemerne opstår oftes på turboladede motore med meget høje ladetryk.
mvh Lasse
Re: Gennemgående bolte
: 14 maj 2002, 23:43
af MadBart
En lille bemærkning er på sin plads her ...
Gennemgående bolte er kun tilrådelige ved seriøst højt tryk , for faktisk har toppen godt af at kunne "flyde" en lille smule i det daglige .. En god mellemvare vil nok være de hårde , ikke strækbolte, bolte ..hmmm ... ja .
Ps: Lasse , hvorfor er jeg nogle gange "MadBart" og andre gange "Flemming Stryg"? ikke at det gør nogen forskel , men alligevel ..