Side 1 af 2

Turbo renoverings hurra oplevelse

: 10 maj 2002, 00:10
af Bindegal
Jeg tog mig endelig sammen og besluttede mig for at få renoveret turboen på Cally.
GIK i Sverige skulle have 3600 svenske + moms + dyr forsendelse,
dansk turbo teknik skulle have 5000 (+ moms tror jeg nok)

-og så fandt jeg tilfældigt turbo DK nede sydpå. Pris oplyst i telefonen ca. 2500 + moms og forsendelse.

Turbo blev skruet af søndag aften og afleveret mandag.
Turbo klar fra renovering tirsdag og sendt med posten så jeg havde den onsdag.
Skruet på bilen igen onsdag aften.
Endelig pris - 3.157 inkl. moms og efterkravs-forsendelse. Dette inkluderede opgradering af tryklejet til et bedre 360-graders leje.

Turboen var endda nydeligt renset af og havde fået skiftet alle service-stumperne, såsom bolte og diverse andet halløj. Den så næsten ud som ny :-D
Den endelige pris blev endda lidt billigere end oplyst tidligere fordi firmaet ikke bruger "enhedspriser" men man betaler for det faktiske forbrug af tid og stumper. Så jeg klager ikke :-)

Og huj da en forskel i øvrigt. Trykket kommer meget hurtigere, og der er ingen røgskyer bag bilen længere :-)

Konklusion: Turbo DK (www.turbodk.dk) kan varmt anbefales. Professionel, hurtig og billig service!

MVH

Bindegal

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 10 maj 2002, 01:04
af Cossie
Hehehe

Du slap billigt.....

Min kostede mig 6.700 at få lavet, det eneste der ikke blev
skriftet var Kompressor huset ellers er alt andet nyt.

Ellers ville det have kostede mig over 8000 at få en ny hjem fra England.

btw, ejeren af TurboDK er tidligere arbejder som H.Daubjerg igennem 12 år
så han ved hvad han laver og han har den helt rigtige maskine til jobbet
i modsætning til H.Daubjerg, som jeg har lade mig fortælle at deres maskine
kun er til store turboer, dvs ikke personvogns turboer.

Mvh
Michael.

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 10 maj 2002, 09:32
af MadBart
Min Cossie turbo fik også en omgang hos ham , rigtig billigt , men den var for så vidt heller ikke så slidt . MEN sikken en forbedring alligevel ..

Han kan afballancere turboen ved omkring 100.000++ rpm . det gør en meget stor forskel i holdbarhed og virkningsgrad ..

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 10 maj 2002, 17:05
af Bindegal
Jamen jeg kan jo næsten heller ikke få armene ned :-)
Det er desværre sjældent man finder nogen der i dén grad ved hvad de har med at gøre, og så endda klarer opgaven hurtigt OG til en god pris.
Jeg hjælper ihvertfald gerne til at sprede en hurra-oplevelse så firmaet forhåbentlig stadig er i live når jeg har smadret turboen en gang!
(svært at skrive på tastaturet med armene oppe i øvrigt!) :-D

ahhhh weekend.... mon ikke der er gang i striben i aften?

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 10 maj 2002, 19:15
af Cossie
Ja, EF dag.... :)

Håber også at der kommer til at ske noget idag på striben..

Mvh
Michael.

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 10 maj 2002, 23:31
af MadBart
Hmmm.. det kunne være man snart burde lufte Cossien derinde , men det er sq stadig for koldt for et gammelt rø"¤"# som mig ... :-D

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 12 maj 2002, 11:22
af chr.lunde
jeg er ved at montere en turbo på min sierra dohc.
hvad vil i anbefale mig at gøre?
der er lidt slør i den.(op/ned)
skal jeg få den renoveret før jeg montere den
eller skal jeg bare montere den???
mvh chr.lunde

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 12 maj 2002, 11:42
af Cossie
Hejsa.

Hvis der er tale om 1mm (0.5mm op & 0.5mm ned), så er det for meget.
Jeg mener at Lasse har haft skrevet at der må være 3/10 mm slør i den, du kan evt.
tage forbi nogen der lever af at montere turbo på biler, de kan fortælle dig om der
er for meget.

Så fremt der er for meget slør i den, så bør du få den lavet.

Mvh
Michael.

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 13 maj 2002, 13:39
af flemming stryg
Hvor meget slør er der "frem og tilbage" ?? Det er faktisk det vigtigste !

Re: Turbo renoverings hurra oplevelse

: 14 maj 2002, 11:25
af chr.lunde
der ikke noget slør frem og tilbage ,kun op og ned