Side 1 af 1

BMW S38 motorstyring

: 03 aug 2018, 16:09
af Loupoz
Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.

Re: BMW S38 motorstyring

: 04 aug 2018, 09:02
af Runesm
Loupoz skrev:Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.
Cruisecontrol eftermonterer du.

Re: BMW S38 motorstyring

: 04 aug 2018, 13:58
af Loupoz
Runesm skrev:
Loupoz skrev:Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.
Cruisecontrol eftermonterer du.
Hvordan eftermonterer jeg cruise control?

En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.

Re: BMW S38 motorstyring

: 04 aug 2018, 15:59
af Runesm
Loupoz skrev:
Runesm skrev:
Loupoz skrev:Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.
Cruisecontrol eftermonterer du.
Hvordan eftermonterer jeg cruise control?

En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.
Hvad for en karosse skal motoren i?

Re: BMW S38 motorstyring

: 04 aug 2018, 16:48
af Loupoz
Runesm skrev:
Loupoz skrev:
Runesm skrev:
Loupoz skrev:Hej Powerforum. Har stalket herinde i nogle år efterhånden, men nu er tiden kommet til at stille spørgsmål:

Har en S38 motor jeg planlægger at NA tune; spjæld, stempler, stænger, udstødning, COP, carbon box. osv osv.

Jeg er på udkig efter en moderne motorstyring til at køre hele lortet, og mine krav er rimelig strenge:

DBW kontrol.
Downshift Blip.
Knock Kontrol.
Peak and hold dyse drivere.
Fuld sekventiel indsprøjtning og tænding.
Mulighed for at se live data på mobil, enten gennem bluetooth eller CAN/OBD.
Barometrisk korrektion.
Closed loop lambda kontrol.
Mulighed for EGT.
Cruise control.

Og så er der spørgsmålet om load. Er meget i tvivl om jeg skal vælge MAF eller MAP. Vil ikke køre alpha-N.

Indtil videre har jeg kigget på Link, Haltech, ECUMaster og EMU, men er usikker på hvad jeg skal vælge. Har mest været til haltech fordi den både kan køre MAF og MAP, men den har hverken CC eller downshift blip, så lige nu heller jeg mest til Link, men hvis der findes andet så byd endelig ind.
Hvis du er på spjælde og ikke vil køre alpha-n, så kør MAF uden tvivl. Og drop lavohms dyserne og sæt højohms dyser i istedet. Så har du et fint bud på ecumaster emu black. Indbygget barometer-mapsensor.
Cruisecontrol eftermonterer du.
Hvordan eftermonterer jeg cruise control?

En EMU black kan så vidt jeg kan se ikke køre med MAF.
Hvad for en karosse skal motoren i?
E28M5

Re: BMW S38 motorstyring

: 05 aug 2018, 12:26
af Runesm
https://jariautoudstyr.dk/shop/fartpilo ... 4162p.html" target="_blank

Bare som et eksempel. E-gas fartpiloter findes, så ville jeg bare købe en der passede til den bil hvor speederpedalen oprindeligt kom fra - det kan selvfølgelig godt være svært hvis du vil bruge en fra en bmw.