Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 jun 2018, 16:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
Indlæg: 27 jan 2018, 13:52 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2096
Geografisk sted: Borup
Den har to udgangr til dyser, normalt 2 på hver udgang, men kan ikke forestille mig at det ikke skulle kunne virke med en enkelt også.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 jan 2018, 17:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
Indlæg: 328
John Sahl skrev:
Den har to udgangr til dyser, normalt 2 på hver udgang, men kan ikke forestille mig at det ikke skulle kunne virke med en enkelt også.
Ja det tænker jeg også, altså op til 4 cylindre, er jo så også 3 cylindre, så det må være samme "ballade" [GRINNING FACE WITH SMILING EYES]

Sendt fra min F5321 med Tapatalk

_________________
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 jan 2018, 21:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1611
Bare pas på, mange monopoint dyser er lav ohm. Omex'en er designet til 2 højohms dyser pr udgang ifølge manualen. 12v/12ohm = ca 1 amp pr dyse, en total på ca 2 amp pr dyseudgang. Lavohm dyser er 2-4 ohm ofte, 12v/3ohm = ca 4 amp på bare den ene dyse, det er dobbelt forbrug, plus dysen sikkert heller ikke kan li' den mængde strøm ved høje åbningstider. Der kan det godt gå at sætte en ballast modstand ind i serie, ofte 6-8ohm 50w modstand. Det er så bare ikke alle dyser der kan virke ordentligt, når man bremser strømmængden gennem en modstand.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 jun 2018, 12:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1611
Bare lige for at bringe den op igen. Var ude og montere og indkøre en det3 forleden. Her kører jeg 4x 630cc dyser på en enkelt udgang, så jeg kan bruge den anden power udgang til en boost controller på sigt. Den kører helt suverænt fint, mappet til at trække 1 grad tænding pr 0,1bar tryk, kører fuel implant - altså den er mappet på brændstof som en almindelig styring, og så en LDPerformance wideband med den nye Bosch ADV sonde.
Det er en brugt sintermetal kobling der lige skal køres til, så den glider en anelse når den går på tryk, men ellers kører den fint 0,65bar nu uden problemer :)

https://www.youtube.com/watch?v=U0HJntfVHgo

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team