Turbo vakuum styring?
: 15 aug 2016, 00:33
Hej Powerforum
Jeg er ny her.
Jeg har en ældre Mercedes GD med 2,9 liters dieselmotor (602.942).
Jeg har købt en nyere motor fra en Sprinter (602.982) med turbo. Den elektroniske dieselpumpe er blevet udskiftet med en mekanisk rækkepumpe i stedet.
Motoren starter og kører umiddelbart (den er endnu ikke lagt i bilen).
Jeg har ingen former for styring til motoren, og ønsker heller ikke rigtig noget elektronik.
Problemet er, at turboen skal have vakuum for at lukke den interne wastegate, jeg have forventet at det var modsat.
Hvordan styrer jeg turboen, når jeg ikke bare umiddelbart kan styre turboen direkte med turbotrykket?
Hvilket ladetryk vil I anbefale?
VH Henrik Dam
Jeg er udødelig - Indtil videre
Jeg er ny her.
Jeg har en ældre Mercedes GD med 2,9 liters dieselmotor (602.942).
Jeg har købt en nyere motor fra en Sprinter (602.982) med turbo. Den elektroniske dieselpumpe er blevet udskiftet med en mekanisk rækkepumpe i stedet.
Motoren starter og kører umiddelbart (den er endnu ikke lagt i bilen).
Jeg har ingen former for styring til motoren, og ønsker heller ikke rigtig noget elektronik.
Problemet er, at turboen skal have vakuum for at lukke den interne wastegate, jeg have forventet at det var modsat.
Hvordan styrer jeg turboen, når jeg ikke bare umiddelbart kan styre turboen direkte med turbotrykket?
Hvilket ladetryk vil I anbefale?
VH Henrik Dam
Jeg er udødelig - Indtil videre