Side 1 af 3
Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 14:29
af Mads B (dk)
Hvad siger til den her løsning?
Jeg er lidt bekymret for om der vil samle sig vand i bunden når jeg køre med min vandindsprøjtning

Samsung S5
Re: Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 14:32
af Thomas h p
Den skal jo kun sprøjte når der er godt med knald på, og vis den forstøver fint, skal det nok forsvinde ned i motoren
Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Re: Sv: Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 18:18
af Mads B (dk)
Ja det burde den... jeg tror jeg laver en "bundprop" for en sikkerheds skyld
Samsung S5
Re: Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 18:19
af Mads B (dk)
Ellers forslag til designet?
Samsung S5
Re: Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 18:32
af HenrikGM
Det der vandinsprøjtning. ....hvad er formålet med det?
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Re: Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 19:18
af Thomas h p
Altså nu snakker jeg kun om hvad jeg har set og hørt. Min makkers audi a4 quattro, med 550hk kørte med en lidt for lille intercooler, den sænkede indsugningenstempraturen 25grader, det vel enlig helt godt? De gamle grp.A volvoer kørte også race med det, gav vist 25hk læste jeg. De gamle Merlin motorer brugte det vist også på fly? Måske jeg har hørt forkert. Så der faktisk en ny bmw m bil, bygget til race, den køre faktisk også med det. Men alt i alt er det vel bare godt nok, vis man ikke har mulighed for og holde indsugningenstempraturen nede?

Sendt fra min D5803 med Tapatalk
Re: Sv: Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 19:23
af Mads B (dk)
HenrikGM skrev:Det der vandinsprøjtning. ....hvad er formålet med det?
Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk
Jeg kører uden intercooler, da det er lidt bøvlet at få plads til på en beach buggy med motoren i bag..... det virker ret godt fjerner ca 30 grader i luften og min topstykke temperatur falder faktisk når det er i drift selvom om motoren er under fuld belastning
Samsung S5
Re: Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 20:17
af HenrikGM
man gør det jo for at dæmpe forbrændingen. vandet grovæder energi ud af motoren, og skaffer en langsommere forbrænding. der kan godt være meget gode resultater, men det er plaster på et andet problem. kompromissets kunst er ikke så nem. hvordan sprøjter du så vandet ind?
merlinmotoren var lidt en anden sag. en gennemsnitlig havetraktor har et bedre forbrændingskammer.
Re: Indsugning til vw type1
: 11 nov 2015, 20:39
af Mads B (dk)
Det er her fra... men uden controller... pumpen bliver styret vems pwm
http://www.aemelectronics.com/?q=produc ... ne-enginesSamsung S5
Re: Indsugning til vw type1
: 03 apr 2016, 08:39
af Mads B (dk)

- uploadfromtaptalk1459665583295.jpg (119.58 KiB) Vist 33496 gange
Sendt fra min SM-G935F med Tapatalk