Ventiler, undercut og backcut
: 01 maj 2015, 06:51
Hey
Jeg står med et sæt nye indsugning ventiler til en luftkølet vw type1 motor.
35.5mm standard 1600cc ventil.
Motor er en 1600 med en mild w100 knast, turbo og vems motorstyring
De ser rent flowmæssigt ikke særlig gode ud. Ud fra bogen four-stroke performance, skulle det være en fordel med knap 1mm undercut af ventil stangen og et 30 grader backcut på ventil hovedet lagt således at der står 2mm tilbage af den 45 graders sealing vinkel
Hvad tænker i ?



Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk
Jeg står med et sæt nye indsugning ventiler til en luftkølet vw type1 motor.
35.5mm standard 1600cc ventil.
Motor er en 1600 med en mild w100 knast, turbo og vems motorstyring
De ser rent flowmæssigt ikke særlig gode ud. Ud fra bogen four-stroke performance, skulle det være en fordel med knap 1mm undercut af ventil stangen og et 30 grader backcut på ventil hovedet lagt således at der står 2mm tilbage af den 45 graders sealing vinkel
Hvad tænker i ?



Sendt fra min SM-G900F med Tapatalk












