Side 1 af 1
MS Volvo 740 Problem
: 16 dec 2014, 21:49
af Duzty
Kan det lade sig gøre at køre med en af de induktive sensorer på sån en ældre Volvo 740 Turbo? Eller er man ude i en anden strømfordeler eller svinghjul??
B230ET.
Re: MS Volvo 740 Problem
: 17 dec 2014, 07:09
af Daigaard
Mener du den der originalt sidder og taster på svinghjulet på nogle modeller?
Det kan godt lade sig gøre, jeg mener at det er sådan at Thomas har kørt sit setup.
Drost og jeg kører med Hall sensor og en "ny" tandskive på remskive hjulet.
Du får lige et link til hvordan jeg har løst opgave (Selv om det ikke lige var det du spurgte om

):
http://volvo.daigaard.dk/#!album-10-167
Re: MS Volvo 740 Problem
: 17 dec 2014, 11:58
af Thomas h p
vis den har 60-2 på svinghjulet, så vil det være langt og fortrække, det kan en ms sagtens læse, kunne den første ms boks jeg havde hvertfald

vis ikke, så havde jeg nok overvejet og skifte svinghjul ud, så den har. tager jo ikke andet end et par timer

Re: MS Volvo 740 Problem
: 21 dec 2014, 19:16
af Jakobsen
Super flot arbejde Daigaard

og god løsning
Som Thomas også siger så er 60-2 det nemme valg, du kan også sætte en fordeler i med Hall Signal.
Re: MS Volvo 740 Problem
: 05 mar 2015, 21:31
af Duzty
Fandt en strømfordeler med hallgiver og trigger der!

Nogen der måske kan hjælpe med et rigtigt fint tændingsmap til omkring 1,3bar på en lidt halv stor turbo?!

Re: MS Volvo 740 Problem
: 06 mar 2015, 08:04
af Thomas h p
tvivler rigtig meget på nogle her inde har et map der passer spot on. ville få den kørt ind af en i stedet.