Side 1 af 1

formel 1

: 16 dec 2013, 19:29
af Thomas h p
sys faktisk det var lidt spændene og læse og se lidt om :) 1350hk og nogen snakker faktisk om den have op mod 1500hk Det vel enlig godt på en 1,5l motor :tooth:

Det også temlig sjov motoren mindst skulle have gået 100000km før de gad og bygge på den. så de gamle bmw m10 motorer må være godt bygget :gnaek:

http://www.youtube.com/watch?v=SEaCzDiJr30

http://www.youtube.com/watch?v=sa96-rneVLI

Re: formel 1

: 17 dec 2013, 20:51
af luske
Thomas h p skrev:sys faktisk det var lidt spændene og læse og se lidt om :) 1350hk og nogen snakker faktisk om den have op mod 1500hk Det vel enlig godt på en 1,5l motor :tooth:

Det også temlig sjov motoren mindst skulle have gået 100000km før de gad og bygge på den. så de gamle bmw m10 motorer må være godt bygget :gnaek:

http://www.youtube.com/watch?v=SEaCzDiJr30

http://www.youtube.com/watch?v=sa96-rneVLI
lidt sjovt det med modningshærdning , har engang stødt på en teori om at de M10-motore der blev brugt i F1 var gamle taxamotore fra bmw 315
:shock:


om der er noget reelt i den teori tør jeg dog kloge mig på

MVH Luske

: 17 dec 2013, 22:18
af HenrikGM
modning af castings er almindeligt kendt trick til at frigøre stress.
de høje mileage motorer er blot en enkelt måde at skaffe dem på.

Det er meget imponerende ydelser der er reklameret med der. Prøv at tage et kig på turboladeren og størrelsen de har. det er en meget højt effekt størrelsen taget i betragtning.

: 17 dec 2013, 22:30
af HenrikGM
her er en spændende video fra den tid

http://www.youtube.com/watch?v=HjvgmfPoJ5M

bemærk det grej de har til at lave det med.