Udregning af motorluftmængde og compressormap.
: 03 jul 2013, 11:39
Hej
Jeg er helt blank i ovenstående...
Men men men.... for at gøre en lang historie kort, har jeg købt min første bil tilbage efter 12 års fravær.
Polo G40
nuværende specs.
G60 RS lader tandremstræk (leje defekt i glader, men kører endnu)
asymetrisk schrick knast (262/272 mener jeg)
woessner 8:1 smed stempler slagvolumen 1400+ lidt
Topstykket/indsugning bliver max portet, større gasspjæld
jeg har en rotrex C30-94 på lager, og da det glader hænger mig lidt ud af halsen overvejer jeg at sætte en rotrex på.
MHT til gearing kan jeg godt finde af, og så begrænser man vel effekten med en restrictor i indsugningen på kompressoren? eller skal jeg geare ned?
Mit spørgsmål er nu?
er den 400hk rotrex bare alt for stor? tænker på om den laver for meget luft ved lave omdr og delgas?
effektmål er et sted mellem 250-280hk ved 7500omdr.
nogen der kan regne den ud? På forhånd tak
Jeg er helt blank i ovenstående...
Men men men.... for at gøre en lang historie kort, har jeg købt min første bil tilbage efter 12 års fravær.
Polo G40
nuværende specs.
G60 RS lader tandremstræk (leje defekt i glader, men kører endnu)
asymetrisk schrick knast (262/272 mener jeg)
woessner 8:1 smed stempler slagvolumen 1400+ lidt
Topstykket/indsugning bliver max portet, større gasspjæld
jeg har en rotrex C30-94 på lager, og da det glader hænger mig lidt ud af halsen overvejer jeg at sætte en rotrex på.
MHT til gearing kan jeg godt finde af, og så begrænser man vel effekten med en restrictor i indsugningen på kompressoren? eller skal jeg geare ned?
Mit spørgsmål er nu?
er den 400hk rotrex bare alt for stor? tænker på om den laver for meget luft ved lave omdr og delgas?
effektmål er et sted mellem 250-280hk ved 7500omdr.
nogen der kan regne den ud? På forhånd tak