Vejen til verdens mest voldsomme 2,0 Opel CIH
: 22 maj 2013, 08:09
Hej. Jeg ved der sidder nogle gamle Opelhajer derude så her kommer lige et godt spørgsmål
Det er rent hypotetisk.
Hvordan opnås 250+ hk på en 2,0 CIH, og hvad for et topstykke skulle bruges?
Har 2,2 std topstykke på lager, og har et Mantzel 2,7 topstykke på lager.
Har dertil en 2,2 blok og krumtap (men volumen skal blive under 2000cc) og har en 1,9 blok samt en 1,6 krumtap med dobb kontravægte.
Jeg havde selv en ide om at bruge 1,9´eren med 95,25mm højkompressions Wössner, få lettet og finafvejet samt induktionshærdet 1,6 krumtappen, elektrisk vand og oliepumpe (eventuelt tørsumpsmøring men ved ikke om vi må bruge det endnu).
Topstykket tænker jeg umiddelbart 2,2 med store ventiler og en seriøs portning samt manifolde der er skræddersyede til de nye porte, samt et sæt 50mm webere. R knast fra ENEM
Lyder det helt ved siden af ?
Så at der var en gal svensker der havde hevet 290 sugeheste ud af en 2,4´er CIH så 250hk på en 2,0 burde vel være muligt på en eller anden måde ?
Det er rent hypotetisk.
Hvordan opnås 250+ hk på en 2,0 CIH, og hvad for et topstykke skulle bruges?
Har 2,2 std topstykke på lager, og har et Mantzel 2,7 topstykke på lager.
Har dertil en 2,2 blok og krumtap (men volumen skal blive under 2000cc) og har en 1,9 blok samt en 1,6 krumtap med dobb kontravægte.
Jeg havde selv en ide om at bruge 1,9´eren med 95,25mm højkompressions Wössner, få lettet og finafvejet samt induktionshærdet 1,6 krumtappen, elektrisk vand og oliepumpe (eventuelt tørsumpsmøring men ved ikke om vi må bruge det endnu).
Topstykket tænker jeg umiddelbart 2,2 med store ventiler og en seriøs portning samt manifolde der er skræddersyede til de nye porte, samt et sæt 50mm webere. R knast fra ENEM
Lyder det helt ved siden af ?
Så at der var en gal svensker der havde hevet 290 sugeheste ud af en 2,4´er CIH så 250hk på en 2,0 burde vel være muligt på en eller anden måde ?