Er den enlig lovlig fra Kab til Indsprøjtning
: 23 mar 2013, 16:17
Jeg er begyndt lidt og gå og hygge mig med min gamle manta.
Projekt har været lagt lidt på hylden pga. hus og små børn..
Men nu er den gravet frem igen.
Begyndt og bruge penge og tid på at ind købe stumper til den.
Jeg begynder i iår med at bygge værksted så jeg har et varmt sted og stå med det.
Bilen er en ganske alm Manta B cc GT. Født med en 1.8S motor med karburatore.
Selve karossen er rigtig god stand, med hensyn til rust og den er ikke over skruet..
Men den der lamme 1.8 liter motor ved jeg helt med.
Første plan var at ligge en 1.8 eller 2.0 Ecotec syne/betale afgift, derefter renuvering af motor med originale dele og afvejet. skarp knast og 45mm spjældhuse.
Men var ved at regne lidt på det, dette vil hurtig rende løbs med hensyn til budgetet.
Så kom ide'en.
Kunne man lave en øko motor ud af den 1.8s motor. gerne med omkring de +100hk (har 90hk standart) og en god moment.
Hvad ville opskiften så være.
Samt må man bygge sprøjte på en kaburatore bil fra 1985
Projekt har været lagt lidt på hylden pga. hus og små børn..
Men nu er den gravet frem igen.
Begyndt og bruge penge og tid på at ind købe stumper til den.
Jeg begynder i iår med at bygge værksted så jeg har et varmt sted og stå med det.
Bilen er en ganske alm Manta B cc GT. Født med en 1.8S motor med karburatore.
Selve karossen er rigtig god stand, med hensyn til rust og den er ikke over skruet..
Men den der lamme 1.8 liter motor ved jeg helt med.
Første plan var at ligge en 1.8 eller 2.0 Ecotec syne/betale afgift, derefter renuvering af motor med originale dele og afvejet. skarp knast og 45mm spjældhuse.
Men var ved at regne lidt på det, dette vil hurtig rende løbs med hensyn til budgetet.
Så kom ide'en.
Kunne man lave en øko motor ud af den 1.8s motor. gerne med omkring de +100hk (har 90hk standart) og en god moment.
Hvad ville opskiften så være.
Samt må man bygge sprøjte på en kaburatore bil fra 1985