"rette" valg af turbo. supra 2jz-gte
: 29 nov 2011, 19:11
Nu da tiden er kommet til en ny turbo, ville jeg høre om man kan sjusse sig frem til den rigtige størrelse. ?
det er jo ikke sikkert man overhoved kan dette teoretisk ud fra opsætning og mål.
for man ser jo mange opsætninger rundt omkring med forskellige turbo´er ..
hvad skal man tage i sin betragtning
A/R Ind/ud
skovlhjuls turbine/kompressor
leje valg ?
mit første valg nu er en Precision pt6765 T4 divided A/R 0.81 med et 67mm kompressorhjul og 65mm turbinehjul og den er rated i omegnen af 700-900hk
hvad ville et andet A/R ændre fx. fra 0.81 - 0.86 - 1.00
hvilket leje valgt journal eller DBB ? bilen brliver primært brugt som hverdags bil og til sjov og ballade OG skal bruges til bane
bilen er en toyota supra 2jz-gte 3,0
lavede med den gamle turbo (precision) T4 uden TS A/R 0.68 450hk v/ 6138omd ved 0,9 bar v/4145omd
måske lidt forvirene men spørg endeligt
det er jo ikke sikkert man overhoved kan dette teoretisk ud fra opsætning og mål.
for man ser jo mange opsætninger rundt omkring med forskellige turbo´er ..
hvad skal man tage i sin betragtning
A/R Ind/ud
skovlhjuls turbine/kompressor
leje valg ?
mit første valg nu er en Precision pt6765 T4 divided A/R 0.81 med et 67mm kompressorhjul og 65mm turbinehjul og den er rated i omegnen af 700-900hk
hvad ville et andet A/R ændre fx. fra 0.81 - 0.86 - 1.00
hvilket leje valgt journal eller DBB ? bilen brliver primært brugt som hverdags bil og til sjov og ballade OG skal bruges til bane
bilen er en toyota supra 2jz-gte 3,0
lavede med den gamle turbo (precision) T4 uden TS A/R 0.68 450hk v/ 6138omd ved 0,9 bar v/4145omd
måske lidt forvirene men spørg endeligt