Side 1 af 1
letning af svinghjul volvo b230
: 17 nov 2011, 20:31
af lassetn
hva er fordele og ulempe ved at lette svinghjulet motoren skal bruges til drifting og ca 350hk
hvor meget tager man af og hvor?
Re: letning af svinghjul volvo b230
: 17 nov 2011, 20:51
af HenrikGM
lassetn skrev:hva er fordele og ulempe ved at lette svinghjulet motoren skal bruges til drifting og ca 350hk
hvor meget tager man af og hvor?
Ihvertfald ikke inde ved midten!
Hviket svinghjul har du?
: 17 nov 2011, 21:08
af lassetn
er der en begrundelse for svaret?
det er med huller for giver er det ikke noget med at det er forskellen
: 18 nov 2011, 10:48
af HenrikGM
lassetn skrev:er der en begrundelse for svaret?
det er med huller for giver er det ikke noget med at det er forskellen
Nja, der er vel en halv snes svinghjul til den motor.
Hvis du svækker svinghjulet i midten, så fjerner du gods der hvor det skal bruges styrkemæssigt.
: 18 nov 2011, 17:06
af Morten VJ
Drifting det betyder vel konstant høje omdrejninger?
Og det er ikke noget dit forsænkede svinghjul kan lide.
Over en 12 måneders periode har jeg set 4 eksploderede svinghjul af denne type, både standart og modeficerede.
Så en spræng ring vil være en god ide at montere.
Et fladt svinghjul er et nemt alternativ, og du sparer min. 2,5 kg med den løsning.
Hvis du stadig bruger krumtapsgiveren, så kan hullerne også laves i det flade svinghjul.
Det flade svinghjul finder du på b21 b23 motorer.
Og hvis det skal være meget let så køber du et special svinghjul i Stål.
Der findes mange løsninger på det lille problem.
MVH
Morten
: 20 nov 2011, 00:14
af Volvo-Dennis
Det her svinghjul er ihvertfald lettere end normalt..
http://folkraceshop.se/skelett-svanghju ... gory_id=95