Side 1 af 2
E30 320i turbo projekt
: 28 okt 2011, 10:00
af Nick J (Turbo smeden)
Jeg har nu været igang med mit lille projekt i godt og vel et halvt år og det meste er blevet lavet, men det er et su projekt så det bliver ikke lavet med sprit nye og dyre løsninger, mit problem er nu at jeg skal have sænket kompressionen drastisk der er 1,6 mm stål toppakning i og da jeg vil køre med forholdsvis højt tryk

vil jeg lige høre om i har nogle gode gøjler trikcs til dette

: 28 okt 2011, 10:06
af Lars PH
Hva er dit komp forhold nu og hva ønsker du at komme ned på
: 28 okt 2011, 14:33
af m power
Glem alt om cometic ståltoppakninger i en m20 motor, de holder ikke i sådan en motor.
En original toppakning sammen med et sæt ARP topstøttebolte holder bedre, og skal det virkelig holde så skal der en pianotråd i blokken.
: 28 okt 2011, 15:09
af Nick J (Turbo smeden)
ja var os det jeg var kommet frem til

min tror og jeg vil prøve at fjerne det alu der sidder i forbrændingskarmmert som ikke er på 325
toppakning
: 31 okt 2011, 22:11
af Smyssen
jeg havde problemet på min m20 at templet gik 1.5mm over blokken, så jeg satte 2 std toppakninger med en mellemlægs stålplade imellem på, og det holder super fint. en 3mm ståltoppakning virkede heller ikek i mit tilfælde, så prøv evt 2 af dem med en mellemlægsplade det er 1.76mm x 2 + 0.1mm mellemlægsplade = 3.62mm toppakning så har du lidt at spænde ned på

..
: 01 nov 2011, 10:17
af Nick J (Turbo smeden)
var det med 325top? da jeg har 320 tror du så jeg skal forarbejde forbrændingskammert så det linger 325

topstykke
: 30 jan 2013, 11:08
af Smyssen
ja det var på et b20 topstykke

Re: topstykke
: 30 jan 2013, 21:12
af flemming w.
jeg er ikke enig med at en cometic ståltoppakning ikke kan holde jeg køre med en eta motor med 2,5 top 3,5 mm cometic ståltoppakning og jeg køre i den til dagligt med et relativt højt tryk og den bliver ikke skånt
Re: topstykke
: 30 jan 2013, 23:46
af John Sahl
flemming w. skrev:jeg er ikke enig med at en cometic ståltoppakning ikke kan holde jeg køre med en eta motor med 2,5 top 3,5 mm cometic ståltoppakning og jeg køre i den til dagligt med et relativt højt tryk og den bliver ikke skånt
Det er min klare opfattelse at toppakningerne gerne ryger oftere på biler som ikke er kørt ordentligt ind.
: 31 jan 2013, 08:33
af Nick J (Turbo smeden)
Ja nu har jeg jo fået skruet den sammen der er snak om her og jeg køre med std toppakning og ARP bolte det klare fint 1bar, nu siger du at du køre med højt tryk hvad er det?
