Side 1 af 1

10 sekunders bil + Auto-transporter/trailer

: 16 aug 2011, 00:20
af Captain Slow
Bil:
Toyota Corolla KE70 1983

Motor:
Lexus LS400 1UZFE 4.0L V8 32V
Cometic 1,95 mm MLS
GT45 Twin entry Turbo
Custom manifolde
50 mm Wastegate
Tial kopi 50 mm Blow off

Drivelinie:
Supra 3 turbo R154 manuel gearkasse
Custom kardan

Benzin system:
Alu tank 18 L
2 x Walbro GLS392
2 x Sytec filtre
Turbosmart FPR1200
Stålarmerede slanger

Kobling:
Helix triple plate 1430 Nm
Custom svinghjul
Howe center udrykkerleje

Bagtøj:
GM 10 bolt 3,42:1 gearing
C-clip eliminators,
Toms/KA 38 spline aksler,
Eaton LSD spær,
4-link + Watts link,
Ford Cosworth skivebremser

Fælge/dæk:
Bag: 15x8" stål med MH 26x10*15" Slicks
For: 14x5½" stål med gadedæk (240 km/t)

Udstyr:
Megasquirt MS1 motorstyring
Autometer Pro-Comp 5" Omdrejningstæller med hukommelse
PLX Wideband AFR med 2" digital aflæsning
Alu Race sæde
Manuel Hydraulisk linelock på forhjul
Godkendt sikkerhedsbøjle
OMP 5 punkt 3" seler

Ydelse:
607,8 HK @ 5912 RPM @ 0,95 Bar (705,6 HK @ 6807 @ 1,35 Bar)
719,8 NM @ 5912 RPM @ 0,95 Bar (722,9 NM @ 6472 @ 1,35 Bar)

Stats (607 HK):
Bedste 60ft tid: 1,612 sec
Bedste 1/8 mile: 7,084 sec @ 167,44 km/t
Bedste 1/4 mile : 10,879 sec @ 210,53 km/t
Bedste 1/4 mile udgangs hastighed 214,29 km/t
bedste 1/8 mile udgangs hastighed 169,41 km/t


kører med garanti lave 10ére / høje 9ére på 402m preppet bane

Nøglefærdig og startklar bil godkendt til 10 sekunder

----------------------------------------------------

Transporter:
Mercedes Sprinter 312TD 1996 (3 personers)
5 cyl. 2,9 L Turbodiesel m. intercooler
122 HK / 300 NM

Sort
Servostyring
ABS
Antispin
Træk

vist ca. 400.000 km (dog nyrepareret motor)

1½ år til syn

470x230 cm Koldinglad med blødt langt knæk
260 cm alu. slisker med 80 cm forlængere
Fjernbetjent 3,5 tons spil m. 16m wire
Hjullåse
3 kasser under lad

Komfortsæde
Lysbjælke
4 x Arbejdslys
Fartpilot
2 batterier

KAN alternativt monteres med 430x220x190cm sort Alukasse

---------------------------------------------------

Brenderup 1500 kg Autotrailer

Fra før Kristi fødsel
Skal synes ved ejerskifte

---------------------------------------------------

Jeg har selvfølgelig en ide om prisen, og en smertegrænse, bud er velkomne, men for lige at sortere fårene fra bukkene, skal bud for overhovedet at blive overvejet overstige følgende:

Bil: 100.000
Transporter 50.000


Billeder af bilen og opbygning kan ses på følgende sider:

http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?AlbumID=58086
http://www.facebook.com/KE70V8

Billeder af transporteren her:

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=210242
(beklager har ikke pt. billeder af den med Koldinglad monteret)

: 16 aug 2011, 05:35
af Saab-Daniel
Ikke for at genere din tråd, men hvorfor til salg nu?
Dælme en masse bil for pengene!!
Held og lykke med salget.
/Daniel.

: 16 aug 2011, 12:03
af Captain Slow
Er såmænd kun fordi jeg har en anden plan i ærmet, altså hvis en køber skulle melde sig.

hvis ikke, så fortsætter vi udviklingen af denne :-)

: 16 aug 2011, 17:31
af K-FINN
Er det en skrive fejl, eller stiger nm kun med 3 ved og hæve ladetryk med 0,4 bar, trods det, at hk stiger med næsten 100 ?

: 16 aug 2011, 20:37
af Saab-Daniel
Jeg studsede over det samme, men den har til gengæld momentet meget højere i rpm...
Der er jo rigtig go effektforøgelse, men måske den først når det højere ladetryk højere oppe i rpm...?
/Daniel.

: 16 aug 2011, 21:55
af Captain Slow
det er ikke en skrive fejl,,,,,,,,,,tror måske den ikke kan flowe mere luft ??
kan ikke lige komme i tanke om andet det kan være,, men tør ikke kloge mig på det

fra 1,1 bar op var der kun 30 hk, så den skal bare ned på 1,1 igen, hvor den laver ca. 670 hk 720 nm

: 22 aug 2011, 18:38
af T.Sørensen
haløj der LARS har du tabt hjernen sælge KEXUS... nej nej nej

: 23 aug 2011, 14:07
af Captain Slow
Mon ikke vi fandt på noget andet sjovt, hvis en køber skulle melde sig :-)

: 25 sep 2011, 15:34
af ccr-racing
hej

Er autotraileren solgt?

mvh
Christian

: 25 sep 2011, 16:04
af Captain Slow
Traileren følger bilen, dvs. sælges kun hvis bilen bliver solgt.