Side 1 af 1
jagten på de 6sek... har sin pris!
: 10 aug 2011, 15:48
af lqs
: 10 aug 2011, 16:05
af dykkerdahl
Nogen der har et bud på hvad der skete?
: 10 aug 2011, 17:26
af K-FINN
For meget gas i lave rpm, stang brækket og fløjet ud igennem blok.
: 11 aug 2011, 03:20
af lqs
gas=nej
for få rpm=nej
volvo c70.....nej ikke ret meget!
http://www.youtube.com/watch?v=rd6GH7ze ... re=related
: 11 aug 2011, 06:55
af John Sahl
lqs skrev:gas=nej
for få rpm=nej
Så kom da gerne med svaret?
: 11 aug 2011, 13:16
af lqs
John Sahl skrev:lqs skrev:gas=nej
for få rpm=nej
Så kom da gerne med svaret?
har ikke svaret. men der er ikke gas på motoren, der kører tæt på 10000rpm da det sker. der stryger jo tydeligvis en eller flere stænger. men drevet til knasterne jo også exploderet.
tingene er nok drevet til det yderste, måske lidt mere end det... 1200-1400hk på en standard motorblok, der er født med ca 10% heraf...
skulle jeg GÆTTE, vi jeg måske sige at de skulle søge omkring omdrejningsbegrænseren. det er utroligt hårdt ved tingene at den cutter for hårdt. men aner det ikke.
MVH søren
: 11 aug 2011, 17:32
af K-FINN
Så skal jeg skrue op for video, jeg hørte det som lave rpm.
: 11 aug 2011, 18:03
af HenrikGM
Det er ham der kører med speciel svingningsdæmper på krumtap så vidt jeg husker, måske lqs kan be/afkræfte?
: 11 aug 2011, 19:50
af lqs
tror det er meget svært at høre omdrejningerne, når sådan en motor kører på begrænseren. kunne forestille mig tændingen ikke er med ret mange gange i forhold til hvis motoren trak.... måske en gang hver anden omgang, dvs 10000rpm lyder noget lignende 2500.... bilen kører jo med slirekobling ala en traktortrækker. men den kører jo manuelt gear, så der er ikke mulighed for at sætte i både frem og bakgear på samme tid. ikke mange rigtige dragklasser tillader flere power adders på samme tid. så derfor ingen gas, men masser af tryk og omdrejninger. mener bestemt det er en benzinmotor, så tingene skal presses meget for at køre over med plus 300kmt.
MVH søren