Side 1 af 1

BMW Diesel

: 24 maj 2011, 19:25
af JDJ
http://www.youtube.com/user/kavelz1#p/a/u/0/IWr0EzJvQCc

Fandt et link til denne på BMW klubbens forum. Der er desværre ikke meget info om den, andet end det er en BMW m57 motor der er lavet om til almindelige insprøjtningsdyser og mekanisk række pumpe fra en traktor eller lastbil. Den er fra DK og lavet som et DHB projekt.

Men fed lyder den, nogen der kender noget til den? :D

: 24 maj 2011, 21:16
af monster
Hvor længe tror i den bevarer den fine gule farve !?!?! :D :D

Re: BMW Diesel

: 25 maj 2011, 01:11
af John Sahl
Jeg har godt nok ikke meget styr på dieselbiler som sådan, men hvad sker der lige for motorgangen på den der?

: 25 maj 2011, 07:33
af Lars PH
Der er flere grunde til den motor gang men det er nok en lidt kold motor. Pumpen giver så stor en mængde diesel at den har svært ved at dosere mængden. Der er mange justerings måder i sådan en pumpe og der lige så mange måder at justere den på som en motor styring. Og et hav af grunde mere

: 25 maj 2011, 08:47
af bjarne9800
Så den i Sindal til Racewars... Det gik vist ikke helt efter planen, for det tog noget tid med at komme fra start, og 25 meter ude da der kom ladetryk skød den røven ud og han måtte over i den anden bane.. Så blev den stillet i pitten.. det lød nu ellers meget fedt :D

: 25 maj 2011, 18:17
af wukshady
Kender en lille smule til den, ejeren bor ved Gandrup i Vendsyssel. Det er en Bosch rækkepumpe der sidder på, en såkaldt "A" pumpe. Grunden til den spøjse motorgang er at regulatoren i pumpen er gjort mere aggressiv, det giver typisk den rullende "tomgang". Det er ren traktortræk-stil og ejeren har da også tidligere kørt træk.

Er egentlig lidt forbavset over, at den var sen til at lave ladetryk, for det er _godtnok_ et lille turbinehus der er på den turbonetics turbo der sidder på den. Medmindre at der er kommet noget andet på, siden jeg så den..

: 25 maj 2011, 18:28
af Lars PH
hva er den store fordel i at de køre med så stram en regultor. kan de hente diesel mængden så meget hurtiger ved det når der kommer pludselig belastning

: 25 maj 2011, 18:59
af wukshady
Skal ikke kunne sige om der er noget at hente til det brug der, men ved traktortræk er det ret væsentligt, at regulatoren reagerer hurtigt når der kommer noget belastning på, så motoren får noget at leve af, så turboen kan holdes i gang! Det kan godt gøre en forskel, hvis turboen er lidt stor, at motoren kun falder 100 rpm inden der sker noget, i stedet for måske 300 rpm

: 25 maj 2011, 20:43
af needspeed
Det er sgu totalt traktortræk over den bimmer..

Den tager dog noget til om at puste liv i den turbolader indtil den får varmen lidt bedre :tooth:

: 27 maj 2011, 11:09
af møffe