Side 1 af 1

Garrett T3 olie og vandkølet?

: 17 maj 2011, 10:31
af Ramgaard88
Mit spørgsmål lyder på om hvor vidt det er nødvendigt at køre med vandkøling af turbo så længe den er oliekølet?

Og gerne forklaring til :wink:

: 17 maj 2011, 14:46
af svan
vandkølingen er nødvendig såfremt du er en skovl til at lade den køle af efter ræs, da den ellers kokser til i lejerne, der er bygget mange biler med eftermonteret lader hvor vanddelen er proppet af, det er naturligvis bedre med vandkøling men primært grundet ovenstående.

svan

: 17 maj 2011, 18:33
af K-FINN
Hvis det er en kuglelejer turbo, er det klogt og tilslutte vandkøling

: 17 maj 2011, 19:14
af HenrikGM
Hvis vandkanalen er der, så sæt den til, eller accepter den kører varmere end end ikke-vandkølet turbo.

Sav en igennem, og se på varmeafledningsforholdene.

En oliekølet er udformet anderledes indvendigt.
En vandkølet er bygget til at have vand i kappen, ligesom din motor.

Hvis du vil spare vandtilslutningen, så har du to muligheder: Køb en oliekølet, eller lev med at lejerne i din vandkølede(ej tilsluttede) kører noget varmere end ellers.

Kuglelejeladere har nok brug for al den køling de kan få, så der vil jeg absolut ikke frakoble det.

: 17 maj 2011, 22:13
af JPP
Hvis du vil undgå vand så sæt hellere olie igennem begge kamre.