Økonomi justering af MS
: 27 jan 2011, 18:30
Hej
Er der nogle der har lidt gode råd til hvordan man bedst eller nemmest justere for at få en mere økonomisk kørsel.
Jeg har justeret efter AFR Tabel via Logviewer, og det har indtil videre egentlig været okay, men den er stadig alt for dyr at køre.
Men syntes ik rigtig der er nogle guides til bla øko tuning herinde..
Her kan i se min AFR og spark tabel, tændingen har jo os en stor betydning, men om det er bedere med høje afr værdi kontra høj tænding ved jeg ikke ?
Det skal siges som min køre nu hvor det er så koldt og jeg kun har 5km hver vej fra jobbet så blir den jo ik optimal varm desværre. Men min tomgang ligger på mellem 11-12.7ca når vi rammer 100kpa køre den ca 13-13.5 hvilket vel er okay ? når den så kommer på motor vej så ligger den kl 15-16afr springer lidt.
Er godt klar over det spark map ser lidt sjovt ud, men det køre nu okay

Er der nogle der har lidt gode råd til hvordan man bedst eller nemmest justere for at få en mere økonomisk kørsel.
Jeg har justeret efter AFR Tabel via Logviewer, og det har indtil videre egentlig været okay, men den er stadig alt for dyr at køre.
Men syntes ik rigtig der er nogle guides til bla øko tuning herinde..
Her kan i se min AFR og spark tabel, tændingen har jo os en stor betydning, men om det er bedere med høje afr værdi kontra høj tænding ved jeg ikke ?
Det skal siges som min køre nu hvor det er så koldt og jeg kun har 5km hver vej fra jobbet så blir den jo ik optimal varm desværre. Men min tomgang ligger på mellem 11-12.7ca når vi rammer 100kpa køre den ca 13-13.5 hvilket vel er okay ? når den så kommer på motor vej så ligger den kl 15-16afr springer lidt.
Er godt klar over det spark map ser lidt sjovt ud, men det køre nu okay
