Effektmåling på den rigtige måde.
: 17 sep 2010, 08:21
Nu er det vist tid at snakke lidt effektmåling.
Ren enertibaseret
Ren bremse
Enertibaseret med bremse
Hydrauliske (akselmonterede)
Vandbremse i prøvestand(krumtapmonteret)
Etc.
Derudover findes der et hav af software, som alle har deres egne finurligheder.
Jeg er personligt at den opfattelse at den effekt der måles i en indkøringssituation er forholdsvist irrelevant, omend ønskelig. Det er gentagelsesnøjagtigheden der virkeligt gør en forskel i indkøringssituationen, samt feltets evne til at efterligne asfalten.
Jeg er sikker på forummet har en mening om nøjaftigheden, så lad os tage en rask debat.
Lad os få nogle eksempler på bordet hvor der er fejl i rulningen, feks hvor bilen sliper den ene rulle, eller generelt laver spin.
Hvorfor ruller en bil forskellige hk i forskellige gear?
Hvor er effekttabet i en rulning placeret? (hvor bliver varmen af??)
Etc.
Kom frisk.
Ren enertibaseret
Ren bremse
Enertibaseret med bremse
Hydrauliske (akselmonterede)
Vandbremse i prøvestand(krumtapmonteret)
Etc.
Derudover findes der et hav af software, som alle har deres egne finurligheder.
Jeg er personligt at den opfattelse at den effekt der måles i en indkøringssituation er forholdsvist irrelevant, omend ønskelig. Det er gentagelsesnøjagtigheden der virkeligt gør en forskel i indkøringssituationen, samt feltets evne til at efterligne asfalten.
Jeg er sikker på forummet har en mening om nøjaftigheden, så lad os tage en rask debat.
Lad os få nogle eksempler på bordet hvor der er fejl i rulningen, feks hvor bilen sliper den ene rulle, eller generelt laver spin.
Hvorfor ruller en bil forskellige hk i forskellige gear?
Hvor er effekttabet i en rulning placeret? (hvor bliver varmen af??)
Etc.
Kom frisk.