Side 1 af 3

Fiat Uno IE holset. svensker bil Team Bonnmeck.

: 10 sep 2010, 11:01
af Witz
utroligt hvad man kan med en gammel fiat motor fra slut 80'erne.

http://www.youtube.com/watch?v=6eqxLlLZc_0&feature=sub

Lig mærke til hvordan dækkene de meget gerne vil flygte fra fælgen når der bliver rullet.

: 11 sep 2010, 20:53
af luske
sig mig lige hvad er det han sprøjter på dækkene ??

MVH Luske

: 11 sep 2010, 20:56
af lqs
det er sikkert flydende snekæder.... dvs lim.

: 11 sep 2010, 21:45
af luske
aahh på den måde :-)

vil det egentlig ikke give en "anderledes" måling ? (i form af mere modstand eller er det forsvindende lidt?)

på den anden side det er nok bedre med en lidt "ved siden af" måling end hjulspin og en meget ved siden af måling

MVH Luske

: 11 sep 2010, 22:28
af lqs
der bliver nok lidt mere rullemodstand. men der bliver jo målt på nedrullet også, dvs de to tal (målt ydelse og målt modstand på nedrul) bliver jo så lagt sammen. på den måde beregner man ydelsen i motoren.
mange US rullefelter måler kun den ene vej. det kalder deså WHP.... mærkeligt nok kan man så også måle hjulheste uden hjul! men det er en anden historie. OTTO?
MVH søren

: 11 sep 2010, 23:17
af Captain Slow

: 11 sep 2010, 23:17
af luske
lqs skrev:der bliver nok lidt mere rullemodstand. men der bliver jo målt på nedrullet også, dvs de to tal (målt ydelse og målt modstand på nedrul) bliver jo så lagt sammen. på den måde beregner man ydelsen i motoren.
mange US rullefelter måler kun den ene vej. det kalder deså WHP.... mærkeligt nok kan man så også måle hjulheste uden hjul! men det er en anden historie. OTTO?
MVH søren


interressant søren , nu var det bare en tanke fra min side om mere modstand gav anderledes måling , men det sker ikke hvis det både er på op og nedrulningen ??
ja jeg er lidt n00b med rullefelter men er modtagelig for viden :reading:

MVH Luske

: 12 sep 2010, 05:46
af lqs
de 1000 og 1300hk der påstås at kunne bremses, ville jeg gerne se bremset i virkeligheden! tror momentet bliver for højt, til at det kan bremses. særligt gennem længere tid (over 5sek).
måske en ejer af sådan en hy. station har lyst til at fortælle?
MVH søren

: 12 sep 2010, 06:24
af Saab-Daniel
Flotresultat på motoren, må man sige! Endda ved begrænset ladetryk... Interessant at vide hvilke knaster sådan en fætter kører med, samt et udskrift af rulningen...

: 12 sep 2010, 10:54
af Jesper H
lqs skrev:de 1000 og 1300hk der påstås at kunne bremses, ville jeg gerne se bremset i virkeligheden! tror momentet bliver for højt, til at det kan bremses. særligt gennem længere tid (over 5sek).
måske en ejer af sådan en hy. station har lyst til at fortælle?
MVH søren


Er ikke helt sikker på hvad du mener, men tjuks bmw har lavet lidt over 1000 hk på ktechs dynapack.