3.1 V6 motor - Enkelt 2.5" rørføring eller 2x2" rø
: 23 jul 2010, 20:26
Hey alle
Er igang med en mindre V6 ombygning, og næste skridt på vejen ville være at optimere udstødningssystemet. Motoren er en 3.1'er med lidt skrappere knaster (højere løft), og flowet topstykker. Det teoretiske udgangspunkt for ombygningen her er 250-260HK. Motoren havde 226HK da den hed 3.0 med std specs. Udover bananskrald, ville der så være en performance mæssig fordel i at køre udstødningerne parvis i 2" rør, fra hver af de to toppe, eller skal det bare køres sammen i et enkelt 2.5" rør som det er PT.? Mener faktisk at røret er 2" lige hvor de går sammen fra de 2 manifolde, og så munder ud i 2.5" hvor jeg har bygget mit eget udstødningssystem i sin tid.
Indput og idéer modtages gerne
Der skal FART på den lille Kadett! 
Er igang med en mindre V6 ombygning, og næste skridt på vejen ville være at optimere udstødningssystemet. Motoren er en 3.1'er med lidt skrappere knaster (højere løft), og flowet topstykker. Det teoretiske udgangspunkt for ombygningen her er 250-260HK. Motoren havde 226HK da den hed 3.0 med std specs. Udover bananskrald, ville der så være en performance mæssig fordel i at køre udstødningerne parvis i 2" rør, fra hver af de to toppe, eller skal det bare køres sammen i et enkelt 2.5" rør som det er PT.? Mener faktisk at røret er 2" lige hvor de går sammen fra de 2 manifolde, og så munder ud i 2.5" hvor jeg har bygget mit eget udstødningssystem i sin tid.
Indput og idéer modtages gerne