Twin entry - turbo manifold søger lidt viden
: 10 jul 2010, 20:10
Goddag tonser og de smukke damer
Jeg skal snart til at lave en turbomanifold for en bekendt, hvilket i sig selv ikke er noget problem at hekse sammen, matrialer og bøjninger og alt der der er på plads men jeg er stødt på et lille problem som jeg lige skal noget forklaring på.
Den turbo der benyttes har denne udstødnings flange eller som kaldes for twin entry, ret mig hvis det hedder noget andet
ligesom på dette billede
http://www.swappedandboosted.com/images ... lt__6_.JPG
Den skal sidde på en række sekser bmw motor og i den forbindelse er jeg nødt til at lave et såkaldt "v-kammer" ved udstødningsflangsen for at alle 6 rør kan gå sammen tilsidst kan være der. Men skal der så laves en skillevæg i dette v-kammer? da udstødnings huset og flangen er delt i to og hvad med ekstern WG ? skal der laves udtag til 2 WG'er på hver side i det v-kammer ?
Jeg skal snart til at lave en turbomanifold for en bekendt, hvilket i sig selv ikke er noget problem at hekse sammen, matrialer og bøjninger og alt der der er på plads men jeg er stødt på et lille problem som jeg lige skal noget forklaring på.
Den turbo der benyttes har denne udstødnings flange eller som kaldes for twin entry, ret mig hvis det hedder noget andet
http://www.swappedandboosted.com/images ... lt__6_.JPG
Den skal sidde på en række sekser bmw motor og i den forbindelse er jeg nødt til at lave et såkaldt "v-kammer" ved udstødningsflangsen for at alle 6 rør kan gå sammen tilsidst kan være der. Men skal der så laves en skillevæg i dette v-kammer? da udstødnings huset og flangen er delt i to og hvad med ekstern WG ? skal der laves udtag til 2 WG'er på hver side i det v-kammer ?