Side 1 af 1

Dimensionering af katalysator.

: 28 feb 2010, 06:54
af Neser
Har planer om at lave om på mit udstødnigssystem.
Rørene bliver samme dimension som org. (Mener det er 2,25" eller 2,5") og da jeg gerne vil have den kan komme igennem syn, skal der kat. på!
Org. deler røret fra manifolden sig i to til to katalysatorer, og går derefter sammen i ét rør igen. Går ud fra det er lavet på denne måde for at have nok flow igennem katalysatorerne, men regner med at kunne nøjedes med én sport-/racerkatalysator. Men hvor stor skal den være? 200 cellers, 400 cellers eller noget helt tredje.

Ydelsesmæssigt har bilen ca. 200Hk og 280Nm, men håber på at den har ca. 230-250Hk og 340-370Nm når jeg er færdig, så

- P. Bruun

Re: Dimensionering af katalysator.

: 07 mar 2010, 08:29
af 2fat2fly
Neser skrev:Har planer om at lave om på mit udstødnigssystem.
Rørene bliver samme dimension som org. (Mener det er 2,25" eller 2,5") og da jeg gerne vil have den kan komme igennem syn, skal der kat. på!
Org. deler røret fra manifolden sig i to til to katalysatorer, og går derefter sammen i ét rør igen. Går ud fra det er lavet på denne måde for at have nok flow igennem katalysatorerne, men regner med at kunne nøjedes med én sport-/racerkatalysator. Men hvor stor skal den være? 200 cellers, 400 cellers eller noget helt tredje.

Ydelsesmæssigt har bilen ca. 200Hk og 280Nm, men håber på at den har ca. 230-250Hk og 340-370Nm når jeg er færdig, så

- P. Bruun


Jeg bruger denne 400celles og vil ikke mene du skal længere ned, hvis den skal kunne gå gennem syn, for min skal allerede køre med højere omd lige før målingen for at arbejde rigtigt.
De skriver godt nok 51mm tilslutning men det nemt at ændre.
http://shop.scanturbo.dk/pi/400_Celler_ ... 89_10.aspx

Re: Dimensionering af katalysator.

: 07 mar 2010, 08:57
af TTA
Neser skrev:Har planer om at lave om på mit udstødnigssystem.
Rørene bliver samme dimension som org. (Mener det er 2,25" eller 2,5") og da jeg gerne vil have den kan komme igennem syn, skal der kat. på!
Org. deler røret fra manifolden sig i to til to katalysatorer, og går derefter sammen i ét rør igen. Går ud fra det er lavet på denne måde for at have nok flow igennem katalysatorerne, men regner med at kunne nøjedes med én sport-/racerkatalysator. Men hvor stor skal den være? 200 cellers, 400 cellers eller noget helt tredje.

Ydelsesmæssigt har bilen ca. 200Hk og 280Nm, men håber på at den har ca. 230-250Hk og 340-370Nm når jeg er færdig, så

- P. Bruun
der er også denne er lidt billiger.. http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=62