Side 1 af 1

VR6 turbo tomgangs problemer

: 16 feb 2010, 10:05
af Turbothomsen
Jeg står med min 2,8L VR6 turbo, den har fået skiftet dyser fra 226ml til 450ml. ja købte bilen for et stykke tid siden, men selv om jeg skruede op for brændstoftrykket, fik den stadig alt for mager blanding. derfor fik jeg regnet frem til at 450ml dyser var fine til netop min bil. jeg skiftede dyserne, og kørte en prøvetur, den kørte rigtig fint og fik en okay blanding. men selvfølgelig skulle den køres ind på ny. jeg slukkede den, og lod den holde en lille time, derefter startede jeg den igen, men den gik helt af helvede til, den lød som en gammel V8, og benzinen væltede bare ind, og bare du rørte gassen døde den. jeg sendte den derefter ned til padborg chip og turbo, for de skulle køre den ind, de kan ikke køre den ind, da de ikke kan få den til at gå ordentlig i tomgang.

Nogen der har en ide om hvad fejlen kunne være???? jeg gætter lidt på en luftmassemåler der endten er defekt eller beskidt.

Følgende opsætning på bilen:

T3/T4 turbo 400hk
1:8 komprossion med 2mm mellemlægsplade
lastvogns IC
255L bosch ekstern benzin pumpe
450ml bosch dyser
original motorstyring der er programmeret til opsætningen
2,5" udstødning
benzintryks regulator


MVH Rasmus :)

: 16 feb 2010, 10:19
af Wankel
Måske du har dræbt et tændrør med den fede blanding.

hmm

: 16 feb 2010, 10:33
af Turbothomsen
også min tanke i første omgang, så skiftede alle seks styk, men den gør det stadig. glemte lige at tilføje der var 6 nye rør i :-)

: 16 feb 2010, 16:22
af Runesm
Er der ikke noget med, at hvis man kan måle 0,1v på signalledningen på de der VW'er - med slukket motor - så er de ved at ha' kørt deres km?

: 16 feb 2010, 20:46
af Turbothomsen
hmm den har jeg godt nok aldrig hørt om, men vil da lige tjekke nærmere op på det.

: 17 feb 2010, 08:36
af VAG mekaniker
Lyder som du skal skifte G62 vandtemp føler. ALLE vw butikker har dem på lager - gæt selv hvorfor..... :wink: