Side 1 af 3

Det ved i sikkert

: 23 jan 2010, 21:51
af Wittrock
Jeg har besluttede mig for at prøve med megasquit nu da sådan en stock ecu på en carisma fra 2000 vil hverken bu eller bæ. Nu håber jeg i her kan fortælle mig et par ting. 1: alle snakker om en trigger/trigger hjul? skal det forstås som værende Krumtap følerne? 2. diagramet over i/o stikket (turbomotor) skriver dyse 1 og dyse 2, hvad med 3 og 4? Håber i ved.

MVH jesper

: 23 jan 2010, 22:18
af Jakobsen
Hej Jesper. Som stArt ville jeg begynde at kigge manualen igennem (: det svare på de spørgsmål, er ikke selv kørende med ms endnu men ved da lidt fra en masse læsning af manualen.. Det er en stor hjælp langt hen af vejen

: 23 jan 2010, 22:25
af Wittrock
Ville jeg oz gerne, posten er bare ikke kommet med min ms endnu, så jeg prøver bare at lære alt hvad jeg kan før den lander

: 23 jan 2010, 22:30
af martin høj
Hej. Er den med strømfordeler??
Er du sikker på det er ecu der er defekt??

Har skiftet et par ecu på de mitsu biler. Dem vi monterede var så renoveret.Kan desværre ikke huske firmaet der lavede dem.

Grunden til jeg spørger om du er sikker på om det er ecu er
at strømfordelere på de modeller også tit går.

mere så det ikke driller hvis du vil gå videre med dit megasquirt.

Hilsen Martin

: 23 jan 2010, 22:40
af Wittrock
Nix tændspoler, det en risma fra 2000 1,8 gdi. Ecu låst, ingen tun mulighed, (den gik skåt da jeg satte turbo på.. HEHE)

: 23 jan 2010, 22:43
af martin høj
GDI.
God fornøjelse ;-)

: 23 jan 2010, 22:48
af Jakobsen
Du kan finde manualen under motor styringer bestemt værd at se på (: venter også selv spændt mangler kun dyse stik så er jeg igang (: med en turbo motor boks

: 23 jan 2010, 22:48
af Wittrock
Martin: I know men tak :grr: nogle råd siden det lyder til du kender deres "små" fejl (ud over køb en anden bil) og tak jakobsen kigger lige

: 23 jan 2010, 22:54
af martin høj
Nej egentlig ikke.
Undrer mig ecu skulle gå i stykker af og montere turbo.
Men håber da du får succes med den.ikke set en gdi med turbo før.
eller hørt om det.
Har du ??

: 23 jan 2010, 23:07
af Wittrock
Ecu døde ikke den flippede bare ud, CEL, limp home og ingen træk (ca 4k rpm max) tog den a og ingen problemer, kørte "fint" igen. Gdi'en er så vidt jeg husker "bare" direct injec motor med låst ecu. men hørte om en tysker som lukkede sin ecu op og satte en eprom i og lavede en risma med ca 210 hp på org. blokken dog skulle han sænke kompressionen til ca 9:1