Side 1 af 3
Hjælp til opstart....
: 19 jan 2010, 13:17
af brumpot
Hey folkens er ved og være så langt med mit projekt at motoren skal til og igang. Men har overhovdet ik styr på hvordan jeg gør med første opstart af mit Omex 600. har aldrig rodet med sådan noget før:(
Så ville høre om der var en herinde der boede omkring vojens, som kunne tænke sig noget kaffe nogle øl og lidt guld for og komme og hjælpe med og få gang i den:)
På forhånd tak
Re: Hjælp til opstart....
: 19 jan 2010, 15:51
af syncroGT
brumpot skrev:Hey folkens er ved og være så langt med mit projekt at motoren skal til og igang. Men har overhovdet ik styr på hvordan jeg gør med første opstart af mit Omex 600. har aldrig rodet med sådan noget før:(
Så ville høre om der var en herinde der boede omkring vojens, som kunne tænke sig noget kaffe nogle øl og lidt guld for og komme og hjælpe med og få gang i den:)
På forhånd tak
Ville hjælpe lidt med lidt info om motor type, og hvordan du havde tænkte dig til det skulle sættes op.
måske om der var noget original ledningsnet som skulle bruges, med originale sensor. eller det hele er fra 0 af, med nyt ledningsnet, og nye sensore.
Re: Hjælp til opstart....
: 19 jan 2010, 17:13
af brumpot
syncroGT skrev:brumpot skrev:Hey folkens er ved og være så langt med mit projekt at motoren skal til og igang. Men har overhovdet ik styr på hvordan jeg gør med første opstart af mit Omex 600. har aldrig rodet med sådan noget før:(
Så ville høre om der var en herinde der boede omkring vojens, som kunne tænke sig noget kaffe nogle øl og lidt guld for og komme og hjælpe med og få gang i den:)
På forhånd tak
Ville hjælpe lidt med lidt info om motor type, og hvordan du havde tænkte dig til det skulle sættes op.
måske om der var noget original ledningsnet som skulle bruges, med originale sensor. eller det hele er fra 0 af, med nyt ledningsnet, og nye sensore.
Selvfølgelig tænkte jeg ik lige på. men det hele er faktisk sat til og jeg fik ledningsnet trikker hjul og føler med til det, af ham jeg købte det af. og det er monteret, bærbaren kan os godt komme i kontakt med ecu, men lige så snart jeg dreger på nøglen går ecu´en ofline og den gnister ik på noget tidspungt. håber det hjalp

: 19 jan 2010, 18:26
af Morten VJ
Har du målt om boksen rent fysisk får 12v når du aktivere starteren????
Der findes 2 typer tændings plus en der altid er der, og en der forsvinder når starteren aktiveres.
MVH
Morten
: 19 jan 2010, 18:49
af syncroGT
Vil give morten ret.
Tjek din stel, og +.
På sådan en gammel golf, kan din ellers nok så fine strømforsyning droppe under 5v, når du drejer øret på dyret.
Det har jeg selv erfaret mig, på min

.
: 19 jan 2010, 21:18
af brumpot
Er jeg næsten 100 det skulle være iorden. Ecu´en måler 12,64+- volt og målte os ude ved tændspolen og den fik det samme. men tjekker det da bare lige imorgen. har i nogle ider om hva det ellers kunne være??
: 19 jan 2010, 22:18
af VAG mekaniker
Hvis det er klemme X du har brugt til + til din motorstyring, ja så forsvinder den når du kører med starter. Ligesom visker, blæser med mere...
Prøv at mål spændning ved motorstyring mens du kører med starter...
: 20 jan 2010, 19:35
af brumpot
Jeg har lige været ude og rode lidt med det. Tog bare lige stel og plus fra ecu og førte lige direkte til batteriet. jeg havde ladet på batteriet helle natten, for havde en lille mistanke om det var det, nu når i sagde at ecu min skulle have 5v,
Og der har været lidt frem skrit idag for da jeg prøvede starte den idag, blev ecu online når jeg kørte starte:) men der er stadig ingen reaktion på tandrørene og tændnings mondulet får 12v
: 20 jan 2010, 20:29
af kepsus
OK hvis din computer forbliver onlinem så tjek om den laver noget signal RPM når du tørner starteren ...
.
: 20 jan 2010, 20:53
af brumpot
Den ligger omkring 150-170 omdr når jeg køre på strateren