Side 1 af 2
Den her bane er ellers ikke voldsomt meget for lang!
: 13 jan 2010, 21:50
af HenrikGM
: 14 jan 2010, 00:26
af Yugo Turbo
slap af en hjernedød bane...
: 14 jan 2010, 09:26
af Ravnen
Hvor der er vilje er der vej...
resten må guderne tage sig af
: 14 jan 2010, 13:15
af Staalanden
Det er da for sygt det der

Hva siger reglerne i DK/EU omkring bremse længde?
: 14 jan 2010, 14:09
af lqs
i dk er der et lov krav om et GODKENDT regelsæt for banesikkerhed.
det er så forskelligt hvad dette regelsæt indebærer/indeholder.
pt er det slet ikke alle der laver race der kan overholde dette.
MVH søren
: 14 jan 2010, 14:58
af Staalanden
Hmmm hvordan hænger det så sammen med at der blir kørt race, og man ikke kan overholde et godkendt reglsæt? Lyder mystisk
: 14 jan 2010, 17:07
af lqs
man skal ikke blot overholde et regelsæt. det skal være ens eget!
man skal udfærdige det, sende det ind til godkendelse. når det kommer tilbage i godkendt tilstand, så kan man lovligt afholde race, under forudsætning af at man overholder sit eget, godkendte regelsæt.
alt dette står at læse i bek. 827. i ved den der er til at brække sig over.
hvis der er nogen der ved, hvordan man lovligt kan opnå en polititilladelse til race uden dette, så ville det være spændende at høre om!
MVH søren
: 14 jan 2010, 18:10
af Staalanden
Burde det ikke et eller andet sted være det samme hver gang? Mener sikkerhed og bremselængder blandt andet
: 14 jan 2010, 18:37
af Feldthaus
Staalanden skrev:Burde det ikke et eller andet sted være det samme hver gang? Mener sikkerhed og bremselængder blandt andet
Jo, det mener jeg også, derfor kan jeg også kun anbefale alle arrangører at skelne til f.eks SBF´ regler for de tager højde for de forskellige hastigheder der kan blive kørt med.
: 14 jan 2010, 19:10
af HenrikGM
Staalanden skrev:Burde det ikke et eller andet sted være det samme hver gang? Mener sikkerhed og bremselængder blandt andet
Det er faktisk ret enkelt:
Step1: Du skal have et godkendt reglement for banesikkerhed. Det er et mellemværende mellem arrangør og myndighederne. (De kan også bruge en lommeregner, vil jeg så lige sige inden nogen tror man kan spare bremsestrækningen væk!)
Step2: Du skal som arrangør være klar til moralsk at stå inde for det du laver.
Step3: Kørerne skal finde det i acceptabel stand til at køre på.
Så vidt jeg kan se, kan ovenstående ikke ligge under et godkendt reglement i DK(ellers er der nogen der kan få en bedre aftale(farligere) end vi kunne!).
Men hvis der er asfalt, og et juletræ, så kan man jo se den ene kører efter den anden farer af banen, uanset hvor farligt det så end er. Hvem mon tvinger dem til at køre?