GT2860RS drikker olie?
: 04 jan 2010, 23:13
Hey, for noget tid siden satte mig og en kammerat en garett gt2860rs på hans 200sx s13 1.8. Den blev efterfølgende rullet ind ved bruno hansen, og bilen kunne nu bruges rigtigt. Så begyndte den det første stykke tid og ryge lidt fra udstødningen ved gearskift(med langsomme gearskift) og dette blev være og være.
Min kammerat hørte så fra flere ventilhætterne ofte går på disse motore, og vi skiftede dem. Det hjalp intet, og røgen er siden blevet være, og ryger faktisk konstant nu. Så lagde vi mærke til meget olie i trykrør og intercooler. Vi pillede tryk-afgangen af turboen og prøvede og starte motoren op, den så nærmest sprøjter olie ud. Vi tænkte straks at der måtte være gået et leje i den ellers helt nye turbo, og daubjerg fik den retur. De adskilte den og fandt den ok. De mener så at problemmet entet ligger i for meget underkomprission eller for dårlig retur.
Vi kontaktede også bruno hansen, som mente at det var meget normalt de røg de nissaner der!?!
Det skal sige den køre på castrol 10w-60 olie, og returen er de org studser som er brugt, bare med en armeret slange i mellem.
I dag prøvede vi så og pille slangen fra olie retur af ved bundkaret og lade det løbe i en dunk. Der kom det jeg vil kalde en fornuftig mængde olie igennem syntes jeg. Prøvede også og holde et par fingere op foran studsen i bundkaret med motoren kørende, og den blæste da lidt ud, men har sgu ingen ide om hvad der er fair.
Der sidder i øvrigt 2 studser på ventildækslerne, som begge er ført over i en cath tank, for netop og forhindre underkomprission.
Håber der er nogle der har et godt bud på hvorfor den turbo hellere vil skyde olie ud i trykrørene end i bundkaret, for er godt nok helt lost efterhånder.
Og skriv endelig for mere info, hvis det kan hjælpe!!!
Mvh Jack
Min kammerat hørte så fra flere ventilhætterne ofte går på disse motore, og vi skiftede dem. Det hjalp intet, og røgen er siden blevet være, og ryger faktisk konstant nu. Så lagde vi mærke til meget olie i trykrør og intercooler. Vi pillede tryk-afgangen af turboen og prøvede og starte motoren op, den så nærmest sprøjter olie ud. Vi tænkte straks at der måtte være gået et leje i den ellers helt nye turbo, og daubjerg fik den retur. De adskilte den og fandt den ok. De mener så at problemmet entet ligger i for meget underkomprission eller for dårlig retur.
Vi kontaktede også bruno hansen, som mente at det var meget normalt de røg de nissaner der!?!
Det skal sige den køre på castrol 10w-60 olie, og returen er de org studser som er brugt, bare med en armeret slange i mellem.
I dag prøvede vi så og pille slangen fra olie retur af ved bundkaret og lade det løbe i en dunk. Der kom det jeg vil kalde en fornuftig mængde olie igennem syntes jeg. Prøvede også og holde et par fingere op foran studsen i bundkaret med motoren kørende, og den blæste da lidt ud, men har sgu ingen ide om hvad der er fair.
Der sidder i øvrigt 2 studser på ventildækslerne, som begge er ført over i en cath tank, for netop og forhindre underkomprission.
Håber der er nogle der har et godt bud på hvorfor den turbo hellere vil skyde olie ud i trykrørene end i bundkaret, for er godt nok helt lost efterhånder.
Og skriv endelig for mere info, hvis det kan hjælpe!!!
Mvh Jack