volvo 760 projekt
: 19 aug 2009, 23:14
hej
jeg er så småt ved at starte et lille projekt som lyder på en volvo 760 TIC(B230ET) fra 88 med motronic,min plan ville være 250-300hk..lige nu har den 210hk...og den får også lige nogle lidt stærkere plejlstænger,da den har den svage type nu.
jeg har bestilt et turbokit hjem til den fra sverige, som består af bananmani og ny større turbo,hvor stor ved jeg ikke mht til tal men de skriver "350hk är inte omöjligt"så mon ikke den er en fin størrelse..og lige pt er der monteret chip fra bsr..
men nu når jeg monterer mit nye sæt fungerer det jo også fint nok med de 0,7-0,8bar jeg kører med nu,men hvis jeg ønsker at hæve trykket yderligere,hvad skal der så gøres mht til benzin og tænding?
ville det være noget med at montere benzintryk reg. og i så fald hvilken?
jeg kunne godt tænke mig at at kunne ændre i den nuværene ecu,så jeg ville kunne få sat tændingen rigtigt i forhold til tryk,er det muligt?eller skal jeg have fat i en af de dyre løsninger?
har set noget der hedder perfect power 6
http://www.ipdusa.com/Volvo-700/Perform ... -190-2735/
er det noget,eller findes der evt noget smartere/billigere/nemmere?og kan jeg evt opnå det antal hk uden at skulle til at ændre på det ene og det andet i ecu mm.?
vh jesper
jeg er så småt ved at starte et lille projekt som lyder på en volvo 760 TIC(B230ET) fra 88 med motronic,min plan ville være 250-300hk..lige nu har den 210hk...og den får også lige nogle lidt stærkere plejlstænger,da den har den svage type nu.
jeg har bestilt et turbokit hjem til den fra sverige, som består af bananmani og ny større turbo,hvor stor ved jeg ikke mht til tal men de skriver "350hk är inte omöjligt"så mon ikke den er en fin størrelse..og lige pt er der monteret chip fra bsr..
men nu når jeg monterer mit nye sæt fungerer det jo også fint nok med de 0,7-0,8bar jeg kører med nu,men hvis jeg ønsker at hæve trykket yderligere,hvad skal der så gøres mht til benzin og tænding?
ville det være noget med at montere benzintryk reg. og i så fald hvilken?
jeg kunne godt tænke mig at at kunne ændre i den nuværene ecu,så jeg ville kunne få sat tændingen rigtigt i forhold til tryk,er det muligt?eller skal jeg have fat i en af de dyre løsninger?
har set noget der hedder perfect power 6
http://www.ipdusa.com/Volvo-700/Perform ... -190-2735/
er det noget,eller findes der evt noget smartere/billigere/nemmere?og kan jeg evt opnå det antal hk uden at skulle til at ændre på det ene og det andet i ecu mm.?
vh jesper