Mild ændring i motor konfig vs. org ecu (Volvo...)
: 16 jul 2009, 23:58
Hej Folkens..
Håber ikke min overskrift er for mærkelig. Men vil bare lige høre jeres meninger om noget jeg lige går og hygger mig lidt med..
Jeg har gang i en Volvo 745 Turbo fra 1990, med en 97'er B230FT, med LH 2.4 sprøjt, og EZ tænding.. Nu er det jo sådan at den maskine har 165hk standard, og kører med T knast og 530 top.
Og nu til spørgsmålet, jeg har skaffet en 531 top, som får en V (muligvis K) knast kastet i nakken, plus noget "sportsudstødning" fra JT tuning i sverige. Når disse sager er monteret, burde jeg så få "optimeret" chippen, eller er det bare lige at få justeret ladetrykket ind igen, og så ud og køre med de skøre? Med denne opsætning burde den lande på ca. 180hk, med std tryk..
Dennis
Håber ikke min overskrift er for mærkelig. Men vil bare lige høre jeres meninger om noget jeg lige går og hygger mig lidt med..
Jeg har gang i en Volvo 745 Turbo fra 1990, med en 97'er B230FT, med LH 2.4 sprøjt, og EZ tænding.. Nu er det jo sådan at den maskine har 165hk standard, og kører med T knast og 530 top.
Og nu til spørgsmålet, jeg har skaffet en 531 top, som får en V (muligvis K) knast kastet i nakken, plus noget "sportsudstødning" fra JT tuning i sverige. Når disse sager er monteret, burde jeg så få "optimeret" chippen, eller er det bare lige at få justeret ladetrykket ind igen, og så ud og køre med de skøre? Med denne opsætning burde den lande på ca. 180hk, med std tryk..
Dennis