skræmmende crashtest...
: 25 jun 2009, 13:00
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
Nu købes og køres lastbiler og almindelige varebiler typisk fordi der er BEHOV for at størrelsen, pladsen og lasteevnen.Yugo Turbo skrev:Hvorfor er det lige at der er sådan en hetz mod 4wd biler af netop denne type... hvad så med lastbiler... faktisk selv små lastbiler, hvorfor nævnes de ikke? endda almene varebiler som der kører langt flere af, de nævnes heller ikke...
Ja altså - det kan jeg jo ikke ændre på.Yugo Turbo skrev:det med at trafiksikkerheden er derfor at man mener at de ikke må eje sådan en bil køber jeg ikke!
Det gør jeg heller ikke - men er det forkert at sige at der kører rigtigt mange af disse biler rundt, som ikke har det behov?Denne problematik SKRIGER til himlen af dansk ussel jantelov. Hvordan kan nogen gøre sig til herre over hvad andres behov er?
De eneste jeg kender der har det, de bruger kun varevognen til når de rent faktisk har behov for pladsen. Til alt andet bruger de almindelige personbiler...Som om vi alle ikke kender nogen med en varevogn der køres til daglig brug, hvor varerummet ikke benyttes. tja måske en gang om ugen, eller en gang hver fjortne dag, men så har de jo reelt ikke behov for at køre varebil resten af tiden, hvorfor er der ingen der har ondt af det?
Øhm... bare fordi man ikke i samme åndedrag nævner dem du her beskriver, så er det da ikke det samme som at man ikke har en holdning til dem. Nu gik snakken altså på Hellerup-traktorene...Og dem der nævner forurening, har virkelig ikke forstået noget som helst... Kig ned af bare den gade hvor i selv bor. hvor mange af de biler der holder der kan opfylde de emmisionskrav der er på de biler man her kalder forurenende?
Tydeligvis.... så meget så at man skal angribes for en del som der slet ikke er diskuteret.... rolig nu...Det fornemmes nok at jeg er ret ilter omkring dette emne
Fair nok...Yugo Turbo skrev:Skal lige pinpointe at det ikke er dig jeg angreb, men den desværre offentelige holdning...
Nu er sikkerhed mange ting... hvis du kigger nærmere, så skriver jeg: "sikkerhed gennem overlegen størrelse". Det er her jeg går lidt i baglås. For den "sikkerhedsstrategi", handler om at "køre gennem andre".men der hvor nogen mener at det er usolidarisk at købe en større bil, for så er man mere sikker. Hvis den vendes, så skal man altså tænke jeg køber en lille skæv kia, for der bliver jeg slået nænsomt ihjel, samme med de medtrafikanter jeg rammer, så kan vi tage den sidste billet sammen... ej vel, når man køber ny bil, er sikkerheden da bestemt også i tankerne. Ikke at jeg nogensinde har købt en fabriksny bil, men den dag det sker, så er sikkerheden da bestemt med i vurderingen, og den skal naturligvis helst være højere i min bil end i de andres biler. det mener jeg bestemt ikke er egoistisk, ja medmindre det er egoistisk at jeg ønsker at min kæreste og jeg overlever hvis vi kommer ud for et uheld.
Én ting er emmissionskrav - det handler om ANDEL af stoffer pr. udledt mængde udstødning. Det er klart at en bil fra 1996 ikke skal leve op til samme krav her, som en fra 2008.den med miljøet, kan du ikke lige nævne hvor mange af bilerne på den gade hvor du bor der kan klare de SAMME emmissionskrav der er til disse forhadte 4wdere?
Jeg kan se at du bor på Østerbro - jeg sad og tænkte at du måtte bo i Jylland for at komme med den påstand... seriøst... så meget for mine stereotyper...Set i større perspektiv så er der LANGT flere skrotværdige biler der kører på de danske veje end der kører af disse 4wd biler...
Det har ikke kun noget at gøre med "råd til". Hvis du skulle lave den afgiftændring på no time, så gør du tæt på alle Danmarks bilejere teknisk insolvente.Hvis vores kære folketing (ligegyldigt med partifarve) tænkte i miljø i det niveau de prædiker, så burde biler der beviseligt kan tilbage ligge eks 25 km på en liter brændstof være afgiftsfrie... så ville det få langt flere med på vognen, men det er der jo ikke råd til i cirkus danmark, derfor siger jeg miljø med skyldigt henblik på økonomien.