Hvad skal jeg vælge? Volvo B204Ft eller B21Et?
: 22 okt 2008, 23:52
Hej Folkens.
Jeg vil have gang i en "ny" maskine til min volvo 740 turbo her til vinter. Og der er to muligheder, men jeg kan ikke helt beslutte mig for hvad jeg skal vælge. Jeg er blevet tilbudt disse to frækkterter her..
Mulighed 1: En B204FT (2.0 16v) fra en importeret 900 serie med 100.000km på tælleren. Hvad der ellers skal ske med maskinen har jeg ikke tænkt over.. yder std. 190hk..
Mulighed 2: Friskboret B21ET bund med 4 sprit nye smedede stempeler. Nye lejer over hele linien, helt sprit ny Grp. A udstødningsmanifold (svarer vidst bare til 940 typen...), Sprit ny Garrett T04 turbo med Grp. A trim. Et sæt store ventiler (38/45mm??)
Hvilket sprøjt der skal bruges til den ene eller den anden opsætning, grubler jeg stadig over.
Men hvilken maskine ville i vælge?
Dennis...
Jeg vil have gang i en "ny" maskine til min volvo 740 turbo her til vinter. Og der er to muligheder, men jeg kan ikke helt beslutte mig for hvad jeg skal vælge. Jeg er blevet tilbudt disse to frækkterter her..
Mulighed 1: En B204FT (2.0 16v) fra en importeret 900 serie med 100.000km på tælleren. Hvad der ellers skal ske med maskinen har jeg ikke tænkt over.. yder std. 190hk..
Mulighed 2: Friskboret B21ET bund med 4 sprit nye smedede stempeler. Nye lejer over hele linien, helt sprit ny Grp. A udstødningsmanifold (svarer vidst bare til 940 typen...), Sprit ny Garrett T04 turbo med Grp. A trim. Et sæt store ventiler (38/45mm??)
Hvilket sprøjt der skal bruges til den ene eller den anden opsætning, grubler jeg stadig over.
Men hvilken maskine ville i vælge?
Dennis...