Side 1 af 1

t3/t4top hvad kan den levere på en volvo 850r

: 19 okt 2008, 20:54
af ejnarmc
hejsa

jeg har monteret en t3/t4top fra turbomotor, på min volvo 850r 2,3 turbo


følgende er også skiftet

anden udstødningmanifold fra en s60r
større intercooler andre trykrør
anden benzinpumpe bosch 040
knaster fra en glt
5 stk 465cc dyser
3" udstødning
3"gasspjæld
3" lmm
og andre stempler og plejelstænger er monteret så det holder samt anden kobling

hvad vil budet være af hk/nm
ved ikke hvad den kan levere af tryk men mon ikke 1.4-1,5 i tryk

: 19 okt 2008, 21:01
af K-FINN
Dine dyser er nok lige så meget begrænsning.
Men vel omkring 400hk.
Dog måske lidt mindre, da det er en 2,5L.
Set flere gange omkring 400 på en 1,6L toyota

..

: 19 okt 2008, 21:04
af ejnarmc
465cc dyser er de ikke store nok da?? der er jo 5 stk

dyser

: 19 okt 2008, 21:07
af ejnarmc
har ellers brugt regnemaskinen her inde og de skulle kunne klare 465 hk ved 3 bar (eller 418 hk ved 90%)

og det er en 2,3 :-)

: 19 okt 2008, 21:35
af K-FINN
Tror ikke 5 stk 465ml dyser kan lave 465hk, uanset hvad en regne maskine siger, så skal der mere end 3 bar på..
Men kan tage fejl...

...

: 19 okt 2008, 21:39
af ejnarmc
æv det var surt, troede ellers man kunne regne med den regnemaskine herinde, men så må vi højere op i tryk

: 20 okt 2008, 18:34
af hygge
Man skal vel også regne med når der kommer ladetryk på, vil den jo stige benzintrykket, med tilsvarende ladetryk!? (I det eks. 1,5bars ladetryk vil sige 4,5bars benzintryk hen over dyserne, såfremt grundtrykket er 3bar)

: 20 okt 2008, 20:50
af Morten VJ
hygge skrev:Man skal vel også regne med når der kommer ladetryk på, vil den jo stige benzintrykket, med tilsvarende ladetryk!? (I det eks. 1,5bars ladetryk vil sige 4,5bars benzintryk hen over dyserne, såfremt grundtrykket er 3bar)

Ja men dyserne giver stadig samme flow ved de 4,5 bar som ved de 3 bar.
Du skal regne med at trykforskellen over dysen er den samme.

MVH

Morten