Side 1 af 1
2 spørgsmål ang. turbo og udstødning
: 16 jul 2008, 21:33
af vognbjerg
skal til at bygge udstødning til mit turbo projekt..
1
hva gør jeg med min xterne WG ? der er ingen plads i manif. til den og gætter ikke på den bare skal lufte ud i det blå
skal jeg til at skære i min fine nye manif. eller hvorn styrer jeg ladetrykket ?
2
hvor stor dim. skal jeg bygge udstødning i ? bygger fra grunden ..
det er en 2.0 motor med en garret t4 lader.. regner med en små 300 hk
vil 2.5 tommer hele vejen igennem være passende afg. fra turbo er 70mm eller skal jeg lave det i 3" (aner ikk om der skal være modtryk ved turbo systemer.)
Re: 2 spørgsmål ang. turbo og udstødning
: 16 jul 2008, 21:40
af K-FINN
vognbjerg skrev:skal til at bygge udstødning til mit turbo projekt..
1
hva gør jeg med min xterne WG ? der er ingen plads i manif. til den og gætter ikke på den bare skal lufte ud i det blå
skal jeg til at skære i min fine nye manif. eller hvorn styrer jeg ladetrykket ?
2
hvor stor dim. skal jeg bygge udstødning i ? bygger fra grunden ..
det er en 2.0 motor med en garret t4 lader.. regner med en små 300 hk
vil 2.5 tommer hele vejen igennem være passende afg. fra turbo er 70mm eller skal jeg lave det i 3" (aner ikk om der skal være modtryk ved turbo systemer.)
1: Ja extern WG skal sidde på manifold før turbo, og jo den må gerne blæse ud i det fri.
2:Jeg ville lave 3", ellers tror jeg du får ladetryk sent...
: 16 jul 2008, 22:17
af vognbjerg
oki takker..
nogen steder udover thansen man kan købe bygge selv udstødning...
det er simons d har der . bagpotten har jeg dog liiggende..
Re: 2 spørgsmål ang. turbo og udstødning
: 16 jul 2008, 22:18
af ae86
Finn T Pedersen skrev:2:Jeg ville lave 3", ellers tror jeg du får ladetryk sent...
Den ville jeg sgu ikke hoppe på .. 2½ er fint til 300 hk og så slipper du for besværet med at få plads til et 3" rør der fylder en del især hvis slæden er smidt i kælderen.. og så er selv den sidste ½ tomme i vejen
: 16 jul 2008, 22:20
af Saab-Daniel
300hk på en T4'er...? Det var dælme en stor lader til sådan en lille forholdsvis lille effekt...!
Jeg ville til enhver tid lave 3" udstødning, jo mindre modtryk eller ingen modtryk overhovedet ville være bedst i en turbo-motor...
En extern wastegate skal kobles til i manifold eller før turbo i det mindste (dvs collector inden turbo) og så enten blæse ud i det fri, eller ned i downpipen.
Daniel.
Re: 2 spørgsmål ang. turbo og udstødning
: 16 jul 2008, 23:07
af K-FINN
ae86 skrev:Finn T Pedersen skrev:2:Jeg ville lave 3", ellers tror jeg du får ladetryk sent...
Den ville jeg sgu ikke hoppe på .. 2½ er fint til 300 hk og så slipper du for besværet med at få plads til et 3" rør der fylder en del især hvis slæden er smidt i kælderen.. og så er selv den sidste ½ tomme i vejen
Ja 2,5" er fint til 300 hk, men bruger du en T4 lader på en 2.0, gætter jeg på ladetryk kommer sent.
Re: 2 spørgsmål ang. turbo og udstødning
: 17 jul 2008, 00:23
af vognbjerg
Finn T Pedersen skrev:ae86 skrev:Finn T Pedersen skrev:2:Jeg ville lave 3", ellers tror jeg du får ladetryk sent...
Den ville jeg sgu ikke hoppe på .. 2½ er fint til 300 hk og så slipper du for besværet med at få plads til et 3" rør der fylder en del især hvis slæden er smidt i kælderen.. og så er selv den sidste ½ tomme i vejen
Ja 2,5" er fint til 300 hk, men bruger du en T4 lader på en 2.0, gætter jeg på ladetryk kommer sent.
aarh.. kommer fra landet... vi bruger gerne et raketstyr til at få ram på gråspurvene ..
men nej.. syns ikk laderen virker særlig stor faktisk kom det bag på mig at det var t4 rent faktisk så meget bag på mig at jeg havde købt t3 manif osv..
syns kompressorhuset virker mindre end min k27
men men...
hvis det er ligemeget effektmæssigt om det er 3" eller 2.5" så vil jeg da tage 3" så er jeg garderet hvis det viser sig at projektet kan levere 500hk jeg bor på en plovmark så det er begrænset hvor sænket bilen er

: 18 jul 2008, 21:48
af vognbjerg
: 19 jul 2008, 09:00
af klyfax
Køb noget rustfrit gøjl. Det der simons system ruster væk i løbet af 2 år. Det samme med OneTwoPipe...
Men ellers hedder det:
www.turbomotor.dk
www.scanturbo.dk
www.nordicturbo.dk
www.carlab.dk
osv osv...