Volvo B21ET/23ET - Indmad og diverse spm.
: 14 jul 2008, 23:21
Hej Folkens..
Jeg indså at det er svært at få makket med sine projekter, især når det er en bil man kører 70km i til hverdag. Så nu er min Volvo 740t kommet på lager, og skal igennem en lille forandring.. Den nuværende B230ET, er begyndte "klakke" lidt fra bunden i tomgang. Og da motoren er den svageste i volvo's turbo-motor-program, har jeg intentioner om at bygge mig en anden og stærkere maskine (igen).
Nu vil jeg lige lufte mine idéer... (og et par måske dumme spørgsmål)
Da jeg har en bekendt som har 3 stk. B21ET på lager, har jeg en skummel idé om at bruge sådan en fanden.. B21ET bunden, er den tilsvarende en 23ET'er? Altså smedede stempeler og plejlstænger? Fordi det blev en 21ET, er fordi 23ET, 230FT (den rigtige), 230FK er svære at få fat i..
På min nuværende maskine sidder der en renoveret 531'er top, med en V knast i. Kan man godt klaske den over på en B2X, da den kommer fra en B2XX? Hvis det ikke kan lade sig gøre, må jeg bare kaste en 160'er, eller 398'er efter westspeed..
Hvis det hele lykkedes, kommer det til at se sådan her ud:
- B21ET
- Pro-Portet top m. V knast
- Garrett GT2860
- 940 Manifold
- Lettet svinghjul (sidder på nuværende maskine)
- ECU - Tvivler på om det bliver det orig motronic, vil kraftigt overveje MS.
Med andre ord, er det fjollet at bruge en gammel 21ET'er?
Jeg indså at det er svært at få makket med sine projekter, især når det er en bil man kører 70km i til hverdag. Så nu er min Volvo 740t kommet på lager, og skal igennem en lille forandring.. Den nuværende B230ET, er begyndte "klakke" lidt fra bunden i tomgang. Og da motoren er den svageste i volvo's turbo-motor-program, har jeg intentioner om at bygge mig en anden og stærkere maskine (igen).
Nu vil jeg lige lufte mine idéer... (og et par måske dumme spørgsmål)
Da jeg har en bekendt som har 3 stk. B21ET på lager, har jeg en skummel idé om at bruge sådan en fanden.. B21ET bunden, er den tilsvarende en 23ET'er? Altså smedede stempeler og plejlstænger? Fordi det blev en 21ET, er fordi 23ET, 230FT (den rigtige), 230FK er svære at få fat i..
På min nuværende maskine sidder der en renoveret 531'er top, med en V knast i. Kan man godt klaske den over på en B2X, da den kommer fra en B2XX? Hvis det ikke kan lade sig gøre, må jeg bare kaste en 160'er, eller 398'er efter westspeed..
Hvis det hele lykkedes, kommer det til at se sådan her ud:
- B21ET
- Pro-Portet top m. V knast
- Garrett GT2860
- 940 Manifold
- Lettet svinghjul (sidder på nuværende maskine)
- ECU - Tvivler på om det bliver det orig motronic, vil kraftigt overveje MS.
Med andre ord, er det fjollet at bruge en gammel 21ET'er?