Side 1 af 2
Intercooler... Hvad skal man købe???
: 14 jun 2008, 18:59
af bp.gass
Jeg er på udkig efter en god effektiv intercooler til en Nissan 200SX S13...
Der er plads til et ellement på 600x300x76 + ender og der er mange muligheder for HKS og greddy, men er lidt i tvivl om det er pengene værd...
Det kunne også bare være et godt ellement da jeg kender en der kan svejse ender på...
Hvad skal man gå efter???
: 14 jun 2008, 19:39
af Runesm
Kig evt efter intercoolers hos XS-power i USA, der kan man slippe omkring en 7-800 kr for en rimeligt stor intercooler, og så x1,31 for moms og told oven i.
www.xs-power.com - og så kig under hvert enkelt mærke efter intercooler.
Denne fx
http://www.xs-power.com/acura-honda-sin ... lers-1.htm
Koster 768,23 danske kroner incl fragt, dertil kommer moms og told x1,31 = 1006kr
: 14 jun 2008, 21:04
af bp.gass
Jeg tror nu ikke de er meget bedre end de billigge intercoolere man kan købe i danmark og de koster ca det samme...
: 14 jun 2008, 22:06
af Havneren
Tjaaaa... Det var jo næste oplagt:
Der betaler du ikke for noget mærke - Efter min mening mere for pengene end hos f.eks. HKS osv.
http://www.protune.dk/product_info.php? ... ucts_id=29
Vh Chr
: 15 jun 2008, 23:49
af grydesvamp
greddy rørføring fra turbo og til greddy ic er kun lavet i 2" og det er lavet mystisk, selve elementet passer som fod i handske og ser hammer godt ud ! greddy rørføring fra ic og til gasspjæld er top dollar mht udførsel og str.
men inden du ræser ud og bruger penge på noget dyrt grej (eller billigt) så overvej lige om du skal ha en greddy indsugningsmanifold monteret da denne skulle give ganske godt i de lidt højere omdrejninger, gasspjældet på denne sidder anderledes og derfor kræver et andet type rør også fra greddy
flere danske forhandlere har kina kølere til 3-400 kr mere end hvad de koster fra usa og nogle af disse kølere er lavet med beslag så de skulle passe på bestemte biler.
: 16 jun 2008, 08:50
af bp.gass
Greddy skulle efter hvad jeg har hørt vave det bedste intercoolerkit, men jeg kan ikke se hvordan de kan få en effektiv intercooler med den udfomning de har på deres ender. HKS derimod laver formede ender, så luften bliver fordelt i hele intercooleren og man undgår den første bøjning...
http://www.hksusa.com/images/?id=1282
http://www.greddy.com/products/display/ ... g=1148.jpg
Hvad der er fælles for de 2 er at de koster en mindre formue som jeg hellere ville bruge et andet og mere effektivt sted...
Greddy laver ikke indsugnings manifold til min CA18DET motor så vidt jeg ved og må selv få fikset noget da den originale ikke virker ret optimal...
: 16 jun 2008, 08:53
af tuning 4ever
på norrisdesigns.com kan du købe en jun insugning som passer på ca18det
: 16 jun 2008, 11:22
af grydesvamp
er toppen på en 180sx og en 200sx da ikke ens ? ellers må du meget undskylde at jeg vrøvler..
men en af de helt store kina kølere kan fint være der med en god stor kofanger.
vi har lige prøve monteret en ordenlig bamse på min kammerats silvia (600x3-400x100) der er ikke meget plads til overs men det kan nok lade sig gøre

: 16 jun 2008, 14:23
af bp.gass
Modellerne er heller ikke helt til at finde ud af.
180sx er den japanske model der er lavet med både CA18 og SR20, med og uden turbo. Udover det er lavet flere forskellige karosseri modeler som sedan eller cupé og med regulære eller klaplygter.
200sx er den Europæiske model og er vist kun lavet i CA18DET. 200sx dækker også over de nyere modeller som S14 og S15...
: 12 jul 2008, 22:37
af tuning 4ever
de turbo kits som
www.xs-power.com har til en rb25 er de noget vær