Side 1 af 2

Guide til at sprænge bagtøj i luften, udført dd. i Herning

: 22 apr 2008, 22:32
af efterz
Først starter man med at tage 1 stk. Audi S2, med en potentielt potent motor, og bruge et par timer på at indkøre bilen til ca 400-500hk ude på motorvejen.

Når man så har fået den til at køre rigtig godt, tester man om den så også kan komme ud af hullerne... Det ser således ud: link (Højreklik gem som)

Når man så har gjort det et par gange, prøver man lige igen, men med lidt mindre koblings-filen... Det resulterer således:



Billede

Billede

: 22 apr 2008, 23:04
af Jack
:shock: :shock: :shock: Er du gal den også siger svin! Fin film hehe.... Men surt mht bagtøj, skal også love for du har ødelagt det ordenligt!

: 22 apr 2008, 23:20
af luske
Jack-Ae86 skrev::shock: :shock: :shock: Er du gal den også siger svin! Fin film hehe.... Men surt mht bagtøj, skal også love for du har ødelagt det ordenligt!

X2

det må da have givet nogle seriøse mislyde :shock: det er da godtnok knust
men surt (dyrt?) show

MVH Luske

: 23 apr 2008, 10:11
af Wankel
Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)

: 23 apr 2008, 11:18
af efterz
Wankel skrev:Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)


Der sidder en eller anden vakkumstyret spærre-anordning på bagtøjet på sådan en S2, i starten på videoen er spærre-anordningen koblet til, da det sagde bang var spærret ikke slået til. Jeg tror dog ikke det var det der gjorde forskellen.. men det er svært at sige.

: 23 apr 2008, 14:11
af HenrikGM
efterz skrev:
Wankel skrev:Well done - two thumbs up :D

Køb spær :)


Der sidder en eller anden vakkumstyret spærre-anordning på bagtøjet på sådan en S2, i starten på videoen er spærre-anordningen koblet til, da det sagde bang var spærret ikke slået til. Jeg tror dog ikke det var det der gjorde forskellen.. men det er svært at sige.


Det bør du kunne se på delene.

Vask hele skidtet med metalcleaner,bremserens, eller lign, og saml puslespillet. Kan ikke forestille mig en indsats ikke vil kunne afklare hvad der gik først....

Jeg ville være meget mistænksom mht det spær, medmindre der er åbenlyse materiale fejl, eller udmattelsesskader i stumperne.

Alternativt kan i jo sætte en ny på og prøve igen, med og uden spær.... :coffee:

: 23 apr 2008, 17:48
af efterz
HenrikGM skrev:Vask hele skidtet med metalcleaner,bremserens, eller lign, og saml puslespillet. Kan ikke forestille mig en indsats ikke vil kunne afklare hvad der gik først....


Du er velkommen til at komme og få beskidte fingre :)

: 23 apr 2008, 21:36
af luske
hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske

: 24 apr 2008, 08:54
af HenrikGM
luske skrev:hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske


Dæleme svært at sige.

Hvis det ikke var for de vilde stødbelastninger(sintermetalkobling, mange rpm, smidt kobling,etc) så kan det mere end rigeligt holde til den effekt du kan få ud af motoren.

Det er meget sjældent at en motor kan trække delene fra hinanden på ren overarm(moment). Der er altid kæmpe store choklaster indblandet.

: 24 apr 2008, 18:58
af luske
HenrikGM skrev:
luske skrev:hvad burde det egentlig kunne holde til af effekt og NM , ikke at det har ret meget med sagen at gøre da det er blevet brugt hårdt :rock: og det kan som regel tage livet af det meste

MVH Luske


Dæleme svært at sige.

Hvis det ikke var for de vilde stødbelastninger(sintermetalkobling, mange rpm, smidt kobling,etc) så kan det mere end rigeligt holde til den effekt du kan få ud af motoren.

Det er meget sjældent at en motor kan trække delene fra hinanden på ren overarm(moment). Der er altid kæmpe store choklaster indblandet.


ja choklaster , det er som regel der det går lortformet men der er af og til nogle dele der giver op overfor rent moment , har hørt om flere vw dsg gearkasser der har kastet ud pga for meget moment

MVH Luske