Gamle projektbilleder
: 16 apr 2008, 23:03
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://powerforum.dk/
GT2876R med .63 turbinehusFinn T Pedersen skrev:Er det GT35 med lille 0,63 udstødninghus?
Lidt mere end de standard 124hkFinn T Pedersen skrev:Hvad hk laver den, 400 ?
Det er samme grund til at den får 45mm ITB'er. .. det samt den lille turbine er for at få hurtig responce uden "elastik effekt" og en effektkurve der ligger optimalt et sted imellem top og mellem-området af omdrejnings scalaen.. gerne med lidt brugbar moment og effekt helt nede ved en lidt over 4K rpm (så gryden kan holdes i kog i de langsomme sving) og op til en max rpm på lidt over 8k ... tanken er at forsøge at se om max moment kan trækkes lidt oppe over 6k rpm og top rpm op imod de 9kFinn T Pedersen skrev:Det var også bare et skud, fordi en turbo med 0,63 hus skal presses MEGET hvis det skal over, den kan ikke flowe det...
Men kan se du skal bruge den på bane, så der er det vel ikke nødvendig med alt for mange hk
Tror at 63 er fint til det du skal bruge den til.ae86 skrev:Det er samme grund til at den får 45mm ITB'er. .. det samt den lille turbine er for at få hurtig responce uden "elastik effekt" og en effektkurve der ligger optimalt et sted imellem top og mellem-området af omdrejnings scalaen.. gerne med lidt brugbar moment og effekt helt nede ved en lidt over 4K rpm (så gryden kan holdes i kog i de langsomme sving) og op til en max rpm på lidt over 8k ... tanken er at forsøge at se om max moment kan trækkes lidt oppe over 6k rpm og top rpm op imod de 9kFinn T Pedersen skrev:Det var også bare et skud, fordi en turbo med 0,63 hus skal presses MEGET hvis det skal over, den kan ikke flowe det...
Men kan se du skal bruge den på bane, så der er det vel ikke nødvendig med alt for mange hk
Hvis det viser sig at turbine A/R er alt for småt så vil vi da prøve at "klippe" spidserne på turbinehjulet ... og derved lave en "custom" s model ... aka GT2876RS (det er det der gør en GT2860R til en RS aka Disco potato) .. men vi ofre hellere lidt top effekt for mere mellem område og responce
Den værste "elastik"- bil jeg har prøvet var en 4agze med AEM styring og en ret stor IC fra en entreprenørmaskine... det at gasspjæld sidder før kompressoren og det at der var så meget luft i systemet (og en ikke helt færdig justeret styring) resulterede i at følesen når man slap gassen var som om bilen bare fortsatte et par sekunder.. det har vel været max 1/10'del sekundt.. men det var en ufed følese .. det samme var den tøvende acceleration.Finn T Pedersen skrev: Tror at 63 er fint til det du skal bruge den til.
Men forstår ikke du vil bruge spjældhuse, har prøvet begge dele på 20V turbo, og den kører bedre med 1 stort, syntes jeg ihvertfal.
Men bliver spændende og se hvad du syntes.