Overvejelser om ms til fiat uno
: 09 feb 2008, 17:54
Det er efterhånden et stykke tid siden jeg har skrevet her på forum men efter at have fået min ældre uno ud at køre igen er jeg nu seriøst begyndt at overveje at skifte til en ms styring.
Jeg har læst lidt op på det men er endnu ikke helt skarp i det.
Motoren:
1372ccm 8 ventilet 4 cylinder med 85-90 hk
Ingen tryk. Der sidder en føler til svinghjulet men ikke en decideret krumtapsføler. Umiddelbart får den omdrejningssignal via tændspolen. Der er én tændspole.
Motoren har flere småændringer (udstødning/manifold, planet top, større spjæld) men den største ændring er nok en skarpere knast.
Bilen bruges IKKE til hverdag men primært til trackday og hygge/for sjov kørsel. Den har OE lambdasensor og umiddelbart er det kun evt. krumtapsensor og lufttemperatur sensor der mangles for at køre MS.
Jeg regner med at bygge motoren om til multipoint (med samme størrelse spjæld) samtidig med skifte til MS da den pt er en SPI.
Umiddelbart regner jeg med at skulle have fat i en MS1 med extra kode så der skal køres både sprøjt og tænding via MS.
Som det måske nok fremgår har jeg ikke læst mig igennem alt endnu og det er da heller ikke meningen at det skal laves lige nu så jeg kommer til at bruge noget tid i manualer og forums når jeg engang kommer igang men jeg er lidt ude efter at høre om jeg er inde på noget af det rigtige/om mine antagelser måske er rigtige.
Jeg regner med at købe en samlet boks da jeg ikke kommer alt for godt ud af det med en loddekolbe, men tror dog ikke at jeg køber et færdigt relayboard.
Jeg har læst lidt op på det men er endnu ikke helt skarp i det.
Motoren:
1372ccm 8 ventilet 4 cylinder med 85-90 hk
Ingen tryk. Der sidder en føler til svinghjulet men ikke en decideret krumtapsføler. Umiddelbart får den omdrejningssignal via tændspolen. Der er én tændspole.
Motoren har flere småændringer (udstødning/manifold, planet top, større spjæld) men den største ændring er nok en skarpere knast.
Bilen bruges IKKE til hverdag men primært til trackday og hygge/for sjov kørsel. Den har OE lambdasensor og umiddelbart er det kun evt. krumtapsensor og lufttemperatur sensor der mangles for at køre MS.
Jeg regner med at bygge motoren om til multipoint (med samme størrelse spjæld) samtidig med skifte til MS da den pt er en SPI.
Umiddelbart regner jeg med at skulle have fat i en MS1 med extra kode så der skal køres både sprøjt og tænding via MS.
Som det måske nok fremgår har jeg ikke læst mig igennem alt endnu og det er da heller ikke meningen at det skal laves lige nu så jeg kommer til at bruge noget tid i manualer og forums når jeg engang kommer igang men jeg er lidt ude efter at høre om jeg er inde på noget af det rigtige/om mine antagelser måske er rigtige.
Jeg regner med at købe en samlet boks da jeg ikke kommer alt for godt ud af det med en loddekolbe, men tror dog ikke at jeg køber et færdigt relayboard.