Side 1 af 2

M5 turbo projekt. hjælp ang. valg af stumper

: 30 jan 2008, 19:12
af simze 325i
da der nok er nogle af jer der roder en del med disse ombygninger er det nærlæggende at søge lidt hjælp her på seitet... 8)

skal til at igang med mit M5 s38 b36 projekt vil jeg gerne ha al den hjælp jeg ka få..

jeg mangler stadig det meste, men vil jo gerne ha stumperne til de "rigtige" priser osv.


1 her de ting jeg har:

2 JE stempler 8.0-1 i comp.

3 cometic stål toppakning org. tykkelse.

4 ARP topbolte

5 TIAL blow 50mm.

6 ladeluftkøler 4"ind/ud

7 2x bosch benzin pumpe

8 brandstof regulator


her de ting jeg mangler:


9 wastegate tial v-band 44-46mm.

10 udstødningsmannifold.

11 turbo. størrelse osv.

12 motorstyrring. har kig på OMEX 710. nogen der har erfaring her..?

13 noget tændings halløj helst med seperate spoler.

14 tørsump pumpe gerne brugt.

15 plejlstænger.

16 plejllejer.


skriv hvis i ligger inde med noget der kunne ha int.
eller hvis i ved hvor der skal handles.

mvh. simon

: 30 jan 2008, 19:30
af klyfax
Ligner opskriften på 700HK...

: 30 jan 2008, 19:35
af simze 325i
klyfax skrev:Ligner opskriften på 700HK...


ja det blir noget i sen dur men har sat et mål på små 600 da det nok ikke er et ureralistisk mål.

maskinen ligger i en e30 som kun bruges til banekørsel så det skal være noget der kan holde til a få kniv :)

: 30 jan 2008, 19:48
af klyfax
simze 325i skrev:
klyfax skrev:Ligner opskriften på 700HK...


ja det blir noget i sen dur men har sat et mål på små 600 da det nok ikke er et ureralistisk mål.

maskinen ligger i en e30 som kun bruges til banekørsel så det skal være noget der kan holde til a få kniv :)


Medmindre den skal bruges i Special Saloon klassen, så er 600 hk da meget til en bane bil... Hvad vil du da køre?

: 30 jan 2008, 19:55
af simze 325i
klyfax skrev:
simze 325i skrev:
klyfax skrev:Ligner opskriften på 700HK...


ja det blir noget i sen dur men har sat et mål på små 600 da det nok ikke er et ureralistisk mål.

maskinen ligger i en e30 som kun bruges til banekørsel så det skal være noget der kan holde til a få kniv :)


Medmindre den skal bruges i Special Saloon klassen, så er 600 hk da meget til en bane bil... Hvad vil du da køre?


tja når man ikke er racerkører så må man jo ta andre feje triks i brug for at følge med 8) skal bare køre lidt track days og hvad jeg ellers falder over af arrangmenter :D

: 30 jan 2008, 20:13
af Wankel
600 hk i en E30 lyder som opskriften på at komme til skade. :mrgreen:

: 30 jan 2008, 20:22
af simze 325i
Wankel skrev:600 hk i en E30 lyder som opskriften på at komme til skade. :mrgreen:


haha ja og nogle mener det er for lidt :wink:

: 30 jan 2008, 20:57
af klyfax
simze 325i skrev:tja når man ikke er racerkører så må man jo ta andre feje triks i brug for at følge med 8)


Rent trackday messigt, er 600 hk ik vejen. Der ligger flere sekunder i at lære din bil at kende, og opsætte alt andet perfekt op, end at tune bilen. På en bane har HK mere at sige, men trackday må du kun overhale på langsiden, så HK har ik det store at sige.

Personligt kunne jeg med en D2 undervogn, opsat til max hårdhed / ræs, følge med Sports MC'er rundt i svingene... Bare tanken at man for ganske få penge ekstra kan køre uden om MC'erne i et sving er faktisk ganske morsom :-D

: 30 jan 2008, 21:55
af Wankel
sandt som Klyfax skriver.

HK giver tiendedele
Opsætning giver sekunder

Har du overvejet hvordan du får alle de heste ned i asfalten.

: 30 jan 2008, 21:58
af simze 325i
klyfax skrev:
simze 325i skrev:tja når man ikke er racerkører så må man jo ta andre feje triks i brug for at følge med 8)


Rent trackday messigt, er 600 hk ik vejen. Der ligger flere sekunder i at lære din bil at kende, og opsætte alt andet perfekt op, end at tune bilen. På en bane har HK mere at sige, men trackday må du kun overhale på langsiden, så HK har ik det store at sige.

Personligt kunne jeg med en D2 undervogn, opsat til max hårdhed / ræs, følge med Sports MC'er rundt i svingene... Bare tanken at man for ganske få penge ekstra kan køre uden om MC'erne i et sving er faktisk ganske morsom

ja det er ikk så tosset.
jeg fik ogs D2 på sidste sommer men det er lige meget hvad man gør når vægtfordelingen er så skod som min, nu blir motoren rykket 183mm tilbage i kabinen, sæde blir rykket helt tilbage sammen med et hjemmelavet pedalkonsol, køleren kommer til at ligge bagi sammen med oliekøler, olieresouar og bagtøjs køleanlæg.
på den måde håber jeg at kunne opnå et mere fornuftigt vægtforlig...